Efter två nätter hos Jean-Christophe beslutade vi att flytta till campingen, dels för att vi var sugna på att campa och dels för att vi inte ville störa JC mer, han hade nämligen rätt så mycket att göra. Under onsdagen så ringde jag på ett större antal annonser och bokade in de följande dagarna med besök i mängder. De
lägenheter som erbjöds hade välfördelad spridning i pris, plats och standard.
De anonnser jag ringde på var "rum" i kollektiv, det visade sig dock att alla egentligen var "rum" i det vi i
sverige skulle kalla korridor. Det verkar som att många studenter bor på detta sett. Det är fastighetsägaren som har lägenheten och hyr ut rummen var för sig. Detta handlar inte om något stort
bostadsbolag liknande allmännyttan i sverige, något sådant existerar inte, utan enskilda lägenhetsägare.
Det enda som stod ut i denna mängd med korridorsrum var två fransmän jag träffade över en kebab på torsdageftermiddagen. Dessa två var ute efter en tredje kombo för att bilda ett riktigt kollektiv. De hade redan hittat en lämplig lägenhet och träffade nu en massa människor för att hitta någon till det sista rummet. Det visade sig dagen efter, under ett pågående besök att de var positiva och jag träffade den återigen på kvällen för att vi skulle kunna prata ihop oss.
På lördagen så tittade vi på lägenheten, vilket varkade grym. Den kommer behöva lite arbete men läget storleken och priset var i bra kombination och argenturen gav oss grönt ljus. I och med detta så gjorde jag iordning mina papper och lämnade dem till Audrey, min framtida kombo, som tog itu med det praktiska och jag och Laurene gav oss iväg på semester.