Stöd Ukraina

Nennas blogg

Lördag 14 Februari 2009

Californiensemester som fortlöpande berättelse

Hej alla!
Jag kallar mig Nenna och börjar närma mig en ålder då man kanske ska ha ett lite mer sofistikerat namn. Men jag är ung i sinnet och håller således fast vid detta .
Varför väljer jag att börja blogga? Jag vet knappt hur jag kollar mina mejl eller hur jag bifogar filer mm. Men jag känner att jag vill utforska detta område eftersom jag är ganska nyfiken av mig. Jag har också väldigt mycket i huvudet som det skulle vara skönt att skriva av sig.
Eftersom jag inte är en van bloggare kanske det kommer att verka lite rörigt i början, men jag hoppas att det kommer att bli bättre och att både ni och jag kommer att ha kul.

Lite om mig...Jobbar med barn, har även två egna barn (pojkar 9 och 12 år), gift sen 11 år tillbaka, älskar att skriva och att vara kreativ med oljemålning, måste träna två-tre gånger i veckan för att behålla midjemåttet och för att hålla hjärtat i trim, tycker om att resa, älskar Californien, tycker om att läsa böcker.
Detta känns som en bra början på min blogg.

Eftersom jag och min familj tycker om att resa tänkte jag börja mitt liv som bloggare med att berätta om vår resa till USA som gick första gången sommaren 2007. (Jag har varit där ett antal gånger innan, men detta var första gången tillsammans med min familj)
Vi hade planerat den i ca. nio månader för att allt skulle gå så smidigt som möjligt och för att kassan skulle hinna fyllas på. Vi skulle ju trots allt vara borta i 41/2 veckor.
Vi lyckades få barnen ledigt från skolan, mot att de var tvungna att gå på loven i stället. Detta var en process i sig, men det är en helt annan historia.
Vi begav oss till flygplatsen en mycket tidig morgon den 3:e juni, vilket för övrigt var vår 9:e bröllopsdag. Vi tänkte att det kunde vara lite romantiskt att åka på den dagen, men det skulle vi bittert få äta upp...

Här väljer jag att avsluta för idag. Barnen kräver uppmärksamhet!
Återkommer så snart som möjligt, förhoppningsvis imorgon.

Mvh Nenna
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ölandsemester med lätt kaos!
15 år sedan
Vilken Helg!
15 år sedan
Det vankas Thailand!
15 år sedan