Stöd Ukraina

Ccs blogg

Lördag 13 Maj 2006 - Kanada

Back in B.C.

Jag har kört genom en hel delstat.
Av någon besynnerlig anledning kör jag alltid fel när jag är precis vid slutet av resan.
I och för sig så körde jag inte fel utan när jag kom in i Kanada idag så var Route 99 helt förstoppad så jag beslöt mig för att på eget bevåg försöka tråckla mig in
bakvägen till Vancouver. Tillslut kändes det som om jag var i Montreal...
Sent om sider sitter jag dock här och eftersom jag blev två och en halv timme försenad på grund av min stigfinnarådra så har jag säkert missat den irländske kranföraren från Toronto. Jag har namnsdag och funderar på hur jag ska fira den i sådana fall. Jag har i och för sig en flaska whiskey och en påse chips på rummet.
Nu har jag sett en mycket liten bit av USA. Alla sade att det är mycket lättare att åka in i Kanada än vice versa men faktum är att dom var mycket trevligare mot mig när jag for ut. Idag när jag kom tillbaka så frågade damen vid gränsen jätte konstiga frågor och tittade mig aldrig i ögonen. Hon undrade bland annat vad jag hade gjort i staterna och hur länge jag kännt den som jag hälsade på där. Artig som jag var svarade jag "Sen december 1985" och varför känns det alltid som man ljuger när man ställs inför lagen.

Sen undrar jag om jag kan säga att jag varit i Seattle när jag kört igenom staden? Jag rörde aldrig marken, men ändå.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedag
17 år sedan
En kort genomgång av Kanada B.C. julen 06
17 år sedan
Göta Kanal
18 år sedan
Latvia II - Arturs Irbe