Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Lördag 22 November 2008 - Koh Lanta

Äntligen framme på Slow down lanta

Nu är vi äntligen framme och har sovit ut...kan man säga. Vi kome ner igår kl 12.00 Thaitid och gick o la oss redan 19. Sov ända till 11.20 idag.
O nu känner man sig bara svullen och vilsen faktiskt.
Vi hann handla lite praktiska prylar igår men har idag kommit på att det måste handlas bra mkt mer. i ska hyra en moppe, eller snarare en tuk tuk variant...
Det är ju rena livsfaran att ta sig runt här på tuk tuk har vi fått höra, det är ca 30-40 dödsolyckor här varje år och det finns bara en enda väg på ön om vi förstått det rätt. Självklart finns det sidovägar också men det är för att ta sig ner mot strand osv.
Vi bor i ett hus kan man säga, med väldigt lite förvaringsutrymme så jag måste fixa många fler galgar annars kommer vi få ha väskor i hela huset.
Nu är snart batteriet slut så jag måste gå upp o ladda batterierna...i dbl bemärkelse kanske. Får hälla i mig lite mer vatten också.
För övrigt är det inte soligt men väldigt varmt. Det har inte varit så soligt här senaste månaderna så vi får väl hoppas att solen kikar fram nu snart....inte för att vi har brådis men ändå.

Vi skriver mer snart igen.....

Förresten vaknade Max kl 00.00 inatt och ville ha flingor så det var ju bara att gå upp o fixa detta, det har ju blivit si o så där med mat o tider men vi kommer väl snart in i rätt lunk kan jag tro.
I min väska så tyckte jag att det rörde sig lite i morse....visst, den liten....eller stor kackelacka sprang omkring där....nu bärjar det så det är väl lika bra att vänja sig nu!

Vi hörs!
Dela med andra:    

Kommentarer
Lenaniclas säger:
Hallå på er! Skönt att höra att ni kom fram som ni skulle. Här är allt som vanligt, Linus har spelat innebandymatch mot Gränna, de vann med 5-2 .Snart börjar dansbandskampen...vi får väl testa om "skruven" sitter, den lärde vi oss förra söndagen på buggkursen. Sofie, den få du testa den med Niclas när ni kommer hem...och vi får hoppas att den inte blir några blåmärken eller skråmor...Imorgon är det debut för Ludvig, han ska spela sin första seriematch i tennis...får se hur det går...

Nu får ni boa in er i ert nya hem och se till att njuta av livet. Kan tänka mig att det tar några dagar innan man känner sig "hemma". Lite småkryp får man leva med, det ingår i kulturen. Vi följer er med spänning varje dag. Ha det nu så jättebra och hälsa alla i familjen.

Bamsekramar
från Kransgatan 12

P.S. Jag ställer ut sopptunnan på onsdag...jag brukar ju sköta den när ni är borta...
Postat 2008-11-22 19:57  Anmäl
Jossan72 säger:
Hej där! Skönt att ni kommit fram.
Hanna till Max: Hej Max hoppas du mår bra. Jag sitter här med en fet lördagsgodispåse och ska snart mysa med tv. Matilda och jag har haft våra vinteroveraller på oss och lekt i lekparken.
Har du badat än? hejdå kram hanna

Till Felix från Hugo:
hej felix! hoppas att du har det bra i Thailand. jag har varit på kalas.hoppas det finns snygga tjejer där så att du har nåt kul att titta på. skriv gärna till mig. ha det /hugo

Kramar från familjen Joneman
Postat 2008-11-22 17:06  Anmäl
Mariehedin säger:
Hallå där snygging!
Låter som ni har ommit på plats. Lilla Sofie du kan inte räkna med svensk stanard. Vill du ha det får du ta vädret på köpet....dvs minusgrader och molnigt. Igår blåste det jä....så kallt. Jag fick inte ens ihop mina steg för jag frös så. Så njut av värmen och kanske då så småning om solen. Vi har minsann ingen sol i detta landet. Idag blir det ttots detta en promenad med min kära man. Sen blir det en runda på stan med densamme. I väntan på innebandymatch i Idrottshuset. Anton har sagt att träningen gått dåligt dennaveckan så det är väl bara att ställa in sig på förlust mot seriens förmodligen bästa lag. JIK. Nu ska jag lägga mig och läsa morgontidningen, gött!

Kram kram Marie

Krama alla i familjen!!!! Särskilt Felix från Simon
Postat 2008-11-22 08:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet