Söndag 23 November 2008 - Koh Lanta
Slow down lantas restuarang
Livet leker just nu och jag kan tänka mig att man snabbt vänjer sig vid detta härliga liv!
Jag, Marcu o Max har varit ute o gått en runda bort till Felix skola så vi hittar dit imorgon när han går sin första dag!
Det tar ca 15 min om man går utan barn o 25 min med. Vi har idag hyrt en tuk tuk...eller en tup tup som Max säger. Det är en moppevariant m en vagn som man sitter hela familjen i kan man säga. Inte som de tuk tuk vi är vana vid!
Nu fick vi smaka litehemgjort pesto...med anis i????
Vi är lite försökskaniner här eftersom restaurangen är ganska nyöppnad här. Thailändarna vill gärna inte jobba med recept eller köpta färdiga produkter vilket resulterar i lite annorlunda smaker.
Vårt ställe ägs ju av svenskar, Hans o Agneta m familj som också driver skolan Felix går i. Jättemysiga människor. Just nu är vi de enda som bor här på deras område eftersom de bygger som bäst just nu! De andra familjerna som köpt husen som nu byggs kommer ner efter den 20 december så då blir det mycket mer människor just här på vårt lila lugna ställe.
Felix har varit o tränat fotboll idag ihop med en massa andra killar på skolan. Imorgon är det match mot en thaiskola o då ska han vara med.
Jag tror felix är positivt överaskad över allt här nere....nja, inte toaletterna kanske men annars.
Vi pratade igår om att vi inte skulle dricka öl varje dag....men hur lätt är det? Öl är ju som bäst i denna värmen.
Det är inte så mkt som här än så länge..men det är helt okej, trist bara för dem som just nu är här på semester i 2 veckor....
Neh..nu ska jag vara lite social mot min lilla familj o sluta skriva.
Men hey...I´ll be back!!!!
kramizar
Många kramar till er alla från Linus
Ja, det verkar vara ett enkelt liv ni lever. Gud vad skönt att slippa alla MÅSTEN! Imorgon är det dags för dem igen. JOBBA! Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på er. Ser väldigt skönt och relaxt ut. Sjäv ska jag ge mig ut och motionera med Lena. Lite olika nöjen här i livet. Ni tänker på öl som ett problem och vi arbetar med kroppen som ett problem. Njut av ha det gött!!!
Kramiz Marie
Alla hälsar
Speciellt Simon till Felix.
Kul att Felix verkar trivas. Kanon!!!!!