Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Lördag 6 Maj 2006 - Sverige

Åhh så var det snart dags

5 dagar kvar till avresedatum till Island nu..längtat länge nu=)

Har fått ordning på allt administrativa angående bostad, deklarering osv vilket känns jävligt bra!

Från en sak till en annan...har alltid ställt frågan till mig själv varför jag är så fruktansvärt rastlös och ständigt har ögononen på ett nytt mål innan det befintliga är över:)
Vänner och familj tycker att jag gått lite överstyr på slutet när jag alltid är uppe i det blå med djupa planeringar över möjliga projekt=)
Hursomhelst tror jag att jag fick svaret på min fråga idag...var ute och gick en runda med farsgubben..då han från ingenting ställde frågan

"kommer du ihåg när du var liten och alltid ville åka in på alla skogsvägar?"
hade inget minne av att jag hade sådana önskemål som mindre så jag svarade nej.
Då fick han ur sig nyckelmeningen som är svaret på min egen fråga "du ville alltid se var alla vägar tog vägen och hur det såg ut vid slutet"
Om jag tänkte så som liten så förstår jag varför jag tänker så nu...att människor ser mig som rastlös numera är inte pga. ändrad personlighet... bara det att jag slutligen gett tillträde till mina drömmar att börja sin (långa) vandring mot verkligen!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ann säger:
Hej Dalle! Hoppas att du kommer att fortsätta blogga om Island i "ditt nya fria liv". Jag och mina barn skall åka dit i slutet av juni och det vore roligt med lite direktrapportering från ort och ställe. Hoppas du får en trevlig tid och många nya sköna upplevelser på din ö-vistelse. Vi skall vila upp oss lite från fotbollen, som är allt just nu. Ha en bra dag! /Ann
Postat 2006-05-08 13:06  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet