Söndag 1 Mars 2015 - Thailand
Boende i rayong VARNING Villa Ravadee Resort and Spa via mabelhouse
Hallo alla resgalna.
Rayong har på de senaste åren blivit populärt. skönt att slippa inrikesflyg, bara att ta en buss ner till siambukten. Kan verkligen rekommanderaer att dra till siambukten. Vi ahde mkt bra semester, bra väder, god mat, nica stränder....men sen var det boendet......
Vi var där nu precis i Jan-feb, totalt en månad. 4ggr gillt i thailand, första gången vi bokade hemifrån...naturligtvis gick det ordentligt på r*ven . Det som gör mig mest ledsen är att våra barn, starkast minns just att resorten hade en gigantisk dålig pool, det jag och min fru minns stark är hur illa behandlade vi blev av chefen för resorten.
Vi upplevde att Mabel och Mabelhouse hade bra support innan vi anlände, svarade på alla frågor vi hade kring boende etc. Dom fixade även med pickup från BKK, vilket fungerade bra.
Efter några dagar fick vi problem med vår resort (Villa Ravadee & Spa) , poolen blev totalt brun/svart och vi kunde ej bada. Detta tog vi naturligtvis upp med Resorten som totalt saknade förstående. Exempel på svar var; - Vad kan vi göra åt detta?? – Vi har en ”poolboy” som är duktig!! – Ni ”ikke-thai” turister klagar hela tiden, det gör inte de inhemska turisterna!
Tror aldrig jag varit med om maken på otrevlig ledning och då skall tilläggas att jag har erfarenhet av totalt 3månaders backpacking liv just i Thailand.
Vi frågade om vi kunde få tillbaka våra pengar för återstoden av vår totala 30dagars vistelse, vilket var totalt främmande för dem. Inte ens en sänkning av hyran. Efter nga försök gav vi upp och vände osstill vår förmedlare Mabelhouse. Dom förstod problemet, men tillade att pooler i Thailand kan trilskas ibland. Jag förklarade att Mabelhouse kanske skulle kunna ta ett snack med ledningen med resorten för att kanske det gav mer styrka på klagomålen. Detta gjordes, men förändrade inte läget. Mabelhouse förklarade att vi naturligvis inte kunde få tillbaka nga pengar och oavsett var det ngt mellan oss och resorten. Vi fick snabbt en känsla att Mabelhouse inte tog vårt parti utan resortens. Det som gör mig mest besviken på Mabelhouse är att nu en vecka efter hemkomst får vi information av gäster som är på resorten i skrivande stund där hon anklagar mig och min familj för att ”saboterat” poolen!!?? Varför skulle jag vilja ”sabotera ” poolen för min egen familj och grannfamiljen? Såg på Tripadvisor att gäster redan 2013 hade likande problem med poolen. Att man som ett seriöst företag misskrediterar gäster i sms till andra gäster är helt oacceptabelt! Mabelhouse utger sig för att vara en seriös firma men efter att hyrespengarna lämnat gästen vänds snabbt ryggen åt gästen! Jag ifrågasätter skarpt Mabelhouse för valet av ”samarbets-resorter” , får tyvärr känslan att pengarna väger betydligt mer än nöjda gäster!! Kan verkligen avråda er från Mabelhouse.
PS som kuriosa kan nämnas att på 30dagar på Villa Ravadee Resort & Spa hade vi 10 dagar med obadbar pool! DS.
Inte ens min värste fienden skulle jag vilja uppleva det vi upplevde
Rayong har på de senaste åren blivit populärt. skönt att slippa inrikesflyg, bara att ta en buss ner till siambukten. Kan verkligen rekommanderaer att dra till siambukten. Vi ahde mkt bra semester, bra väder, god mat, nica stränder....men sen var det boendet......
Vi var där nu precis i Jan-feb, totalt en månad. 4ggr gillt i thailand, första gången vi bokade hemifrån...naturligtvis gick det ordentligt på r*ven . Det som gör mig mest ledsen är att våra barn, starkast minns just att resorten hade en gigantisk dålig pool, det jag och min fru minns stark är hur illa behandlade vi blev av chefen för resorten.
Vi upplevde att Mabel och Mabelhouse hade bra support innan vi anlände, svarade på alla frågor vi hade kring boende etc. Dom fixade även med pickup från BKK, vilket fungerade bra.
Efter några dagar fick vi problem med vår resort (Villa Ravadee & Spa) , poolen blev totalt brun/svart och vi kunde ej bada. Detta tog vi naturligtvis upp med Resorten som totalt saknade förstående. Exempel på svar var; - Vad kan vi göra åt detta?? – Vi har en ”poolboy” som är duktig!! – Ni ”ikke-thai” turister klagar hela tiden, det gör inte de inhemska turisterna!
Tror aldrig jag varit med om maken på otrevlig ledning och då skall tilläggas att jag har erfarenhet av totalt 3månaders backpacking liv just i Thailand.
Vi frågade om vi kunde få tillbaka våra pengar för återstoden av vår totala 30dagars vistelse, vilket var totalt främmande för dem. Inte ens en sänkning av hyran. Efter nga försök gav vi upp och vände osstill vår förmedlare Mabelhouse. Dom förstod problemet, men tillade att pooler i Thailand kan trilskas ibland. Jag förklarade att Mabelhouse kanske skulle kunna ta ett snack med ledningen med resorten för att kanske det gav mer styrka på klagomålen. Detta gjordes, men förändrade inte läget. Mabelhouse förklarade att vi naturligvis inte kunde få tillbaka nga pengar och oavsett var det ngt mellan oss och resorten. Vi fick snabbt en känsla att Mabelhouse inte tog vårt parti utan resortens. Det som gör mig mest besviken på Mabelhouse är att nu en vecka efter hemkomst får vi information av gäster som är på resorten i skrivande stund där hon anklagar mig och min familj för att ”saboterat” poolen!!?? Varför skulle jag vilja ”sabotera ” poolen för min egen familj och grannfamiljen? Såg på Tripadvisor att gäster redan 2013 hade likande problem med poolen. Att man som ett seriöst företag misskrediterar gäster i sms till andra gäster är helt oacceptabelt! Mabelhouse utger sig för att vara en seriös firma men efter att hyrespengarna lämnat gästen vänds snabbt ryggen åt gästen! Jag ifrågasätter skarpt Mabelhouse för valet av ”samarbets-resorter” , får tyvärr känslan att pengarna väger betydligt mer än nöjda gäster!! Kan verkligen avråda er från Mabelhouse.
PS som kuriosa kan nämnas att på 30dagar på Villa Ravadee Resort & Spa hade vi 10 dagar med obadbar pool! DS.
Inte ens min värste fienden skulle jag vilja uppleva det vi upplevde
Skriv kommentar