Skriv kommentar | Alla kommentarer |
Robswede88 säger i Hensan74s diskussion "Flytta till USA":
Att permanent flytta till USA är lättare sagt än gjort om du inte har enormt mycket pengar och kan köpa dig ett uppehållstillstånd (Green Card) eller jobbar för ett företag som kan sponsra ett för dig.
Du kan även vara med i det årliga Green Card Lotteriet som brukar hållas på hösten men det är jättesvårt att vinna. ca 15 milj sökande och 50 tusen som väljs ut. (Jag testade att söka i höstas m...
2 september 2013 15:50
Helgosson säger i Robswede88s diskussion "2v Miami i Vinter Jan,Feb eller Mars":
Jag kommer vara i Miami/Florida mellan 1 april - 14 april, så hör av er om ni vill mötas upp då ist :)
8 december 2012 09:19
Theseer21 säger i Robswede88s diskussion "2v Miami i Vinter Jan,Feb eller Mars":
2 veckor för 12000 låt bra, de finns ingen möjlighet att åka över jul och nyår tror du, jag har också gjort samma trip som du gjorde i Kalifornien ifjol och är nu sugen på Florida, har körkort om de skulle behövas. Är från stockholm och är 33 men är ändå lätt att resa med.
18 november 2012 13:25
Robswede88 säger om sin bild "Highway 1":
Ja det är en helt otroligt grym väg att köra.
10 november 2012 21:47
Marulk säger om Robswede88s bild "Highway 1":
"1-an! har vackra vyer
10 november 2012 18:58
Robswede88 säger i Ressugen66s diskussion "Flyga från Stockholm till LA eller San Francisco":
Hej
British Airways flyger Stockholm - London - San Francisco.
Körde själv på Göteborg - London - San Fransisco i somras. Tar ca 12 timmar.
Nej du måste inte flyga via Chicago. Exempel är LA - London - Stockholm, LA - Paris - Stockholm osv.
Bättre o flyga till San Fransisco och åka ner till L.A för då kommer du närmast havet och sen när du är i L.A har du bara drygt 30-40 mil till Las Ve...
10 november 2012 16:07
Robswede88 säger i sin diskussion "2v Miami i Vinter Jan,Feb eller Mars":
Hej!
Jag håller på och forskar lite när det passar bäst att åka för min del.
Jag återkommer! :)
MVH
Robin
9 november 2012 22:32
Robswede88 säger i Laura1s diskussion "Los angeles!!!!!!!!!":
Tja, Lotteriet är gratis och är öppet en månad om året.
I år var ansökningsperioden 2 Oktober till 3 November så du missade det precis tyvärr. :/
Jag har sökt men enligt deras egna hemsida är det ca 15 miljoner ansökningar som kommer in och 50.000 som blir uttagna till intervju. Sen är det långt ifrån alla 50.000 som blir antagna så lätt är det inte men precis som med alla andra lotterier så...
9 november 2012 22:28
Robswede88 säger i Louragnarssons diskussion "Centralamerika 6 veckor mellan jan-mars":
Hej!
Vart i Centralamerika har du tänkt? =)
MVH
Robin
7 november 2012 20:47
Linaf säger i Robswede88s diskussion "2v Miami i Vinter Jan,Feb eller Mars":
Hej, hej!
Ja! Jag kommer att vara där delvis...ska åka runt lite i karibien, och avsluta i Florida (fort lauderdale & orlando). Men du hade bara tänkt vara borta 2 veckor eller? Boende har jag redan bokat.
Skulle vara kul att veta när du hade tänkt åka. Jag åker från sverige den 9:e dec.
Ha det så bra!
Hälsningar Lina.
4 november 2012 17:09
Sida:123Nästa