Vart förvara bagaget när jag checkat ut i Bangkok?

9 aug. 2017 12:48
Visningar: 448
Hej på er alla duktiga Thailandsresenärer!
Har funderat ett tag på en sak, tänkte ni kanske kan hjälpa mig. I dec-jan åker vår familj till Thailand på semester och avslutar med Bangkok. Vårt flyg hem går sent på kvällen ca 23 och vi skulle vilja utnyttja dagen maximalt. Men vart förvarar vi bagaget när vi checkat ut från hotellet? Bangkok är ju så stort så det känns långt att lämna bagaget på flygplatsen på morgonen och sen åka iväg för att sen komma tillbaka? Hoppas ni förstår hur jag tänker och hoppas på lite hjälp!
Av Sierra
9 aug. 2017 13:10
Ni får säkert ha kvar bagaget i hotellets bagagerum när ni checkar ut om ni frågar.
Du kan ju maila och säkerställa att det funkar. Det brukar inte vara något problem.
9 aug. 2017 16:16
Precis som Sierra skriver. På hotellen är det oftast möjligt att förvara väskorna i anslutning till lobbyn. Får oftast ett "kvitto/nummer" på hur många väskor som förvaras och väskorna märks med samma nummer. Fungerar på de flesta destinationer oavsett land.
9 aug. 2017 19:20
Tack snälla för svar, tänker väl att det får bli så. Men då kanske det är bra att boka hotell "nära" flygplatsen (stora) för att inte ha så långt när man hämtar bagaget? Det är väl bra att använda sig av skytrain under dagen för att ta sig fram så smidigt som möjligt mellan olika ställen? Det var så länge sen jag var i Bangkok så jag har glömt hur vi gjorde.....
9 aug. 2017 19:57 (redigerad)
Citerat från Blidsell:
Tack snälla för svar, tänker väl att det får bli så. Men då kanske det är bra att boka hotell "nära" flygplatsen (stora) för att inte ha så långt när man hämtar bagaget? Det är väl bra att använda sig av skytrain under dagen för att ta sig fram så smidigt som möjligt mellan olika ställen? Det var så länge sen jag var i Bangkok så jag har glömt hur vi gjorde.....
Varför måste bagaget vara nära flygplatsen? Ni kommer väl bo på ett hotell centralt? Och dagen kommer ni spendera i centrum? Då hämtar ni ju bara väskorna på hotellet när det är tid att åka till flygplatsen.
9 aug. 2017 20:07
Ja så klart, vi pratade om det också nu. Vi tar ett hotell centralt, det blir toppen!
Ibland tänker man inte så snabbt...!
9 aug. 2017 20:22
Vi brukar ofta behålla rummet tills det är dags att åka till flygplatsen på kvällen. Beroende på hur sen utcheckning så kostar det givetvis en del, men det kan det vara värt. Alltid skönt att ta en sista dusch efter en dags shopping innan det är dags att flyga.

Vid ett tillfälle när vi bodde på Chatrium vid floden, dvs en bit från de centrala delarna valde vi istället att boka ett billigt rum över dagen (flyget avgick 01.00 nästa dag) i de centrala delarna som vi hade som bas mellan shoppingrundorna. Sedan fotmassage och dusch innan avfärd.
9 aug. 2017 21:35
Tack för tipset M_olsson, tål att tänkas på!
10 aug. 2017 08:14
Jag skulle vilja gå så längt att påstå att ALLA hotell kan förvara väskorna över dagen. Om de inte har ett bagagerum är de alltid välkomna att stå i receptionen.
När vi var i Bangkok hade vi också ett sent flyg hem. På hotellet där vi bodde förvarade man inte bara väskorna, vi var också välkomna att ta ett dopp i poolen och även använda deras gym med omklädningsrum för att duscha och byta om innan vi åkte ut till flyget. Mycket praktiskt och fräscht inför resan.
Här bodde vi:
https://4000mil.se/index.php/tower-club-at-lebua-hotel-i-bangkok/