Nya Zeeland
Paisa8989,
8 mars 2015
Updaterad av Paisa8989
för 9 år sedan
Hej
Nu i juni ska jag och en kompis resa till Nya Zeeland och bestämt att på egen hand vandra i Sydön från öster till väster. Skulle fråga, behövs det något tillstånd för det och i så fall vart kan man fixa den??
Tack för all tips ... Paisa8989: Aa såg det,, ser ut och vara härlig hehe kanske ...
Nya Zeeland
Poeticcylinder5,
5 nov. 2013
Updaterad av Worldofmarie
för 10 år sedan
Hej reseguiden, Jag är väldigt intresserad av att resa till Nya Zeeland till sen vår, tidig sommar(2014) och planerar att resa runt där i några månader. Eftersom jag inte riktigt vet hur länge det blir vill jag gärna ha tips och råd på om jag borde skaffa visum, även andra förslag på vad man borde ...
Nya Zeeland
Valpolicella,
13 jan. 2020
Updaterad av Valpolicella
för 4 år sedan
Hej.
Sitter och planerar en resa till Nya Zeeland nov-dec.
Tänker flyga till Queenstown, därefter Te Anau och Milford Sound. Att göra i Queenstown förutom bungyjump? Från Queenstown med bil, Wanaka, Franz Josef Glaicer, Kaikora via HW7, vingård Blenheim, vandra Queen Charlotte Track. Wellington, ...
Nya Zeeland
Elinkarinastrid,
2 sep. 2016
Updaterad av Elinkarinastrid
för 8 år sedan
Hej :) jag och min sambo har bokat en resa till Nya Zeeland och vill höra alla era bästa tips för att få ut så mycket som möjligt. Vi är äventyrliga av oss och älskar naturupplevelser, vinprovning, vandring, bad etc. Vi kommer starta i Chirstchurch och åka till Auckland med husbil, vi reser runt i ...
Nya Zeeland
Juliaarnesen,
11 feb. 2016
Updaterad av Worldofmarie
för 8 år sedan
Hejsan!
Kommer att åka till Nya zeeland (landar i Auckland) på Work & Travel visum den 24 April, någon annan här på reseguiden som kommer vara där då? :)
Efterlyser tips om:
- Jobb/företag längre ut på landsbygden (Är inte mycket för att vara I stan) på olika gårdar och dyl
- Bra och ...
Nya Zeeland
Weees_,
19 sep. 2015
Updaterad av Trea
för 9 år sedan
Hej!
Jag och min sambo ska till NZ 2 nov och har bokat en Jucy Cabana (Campervan) i ca två veckor. Vi börjar våran resa i Auckland och avslutar den i Queenstown där vi lämnar in campervanen och flyger därifrån sen. Vi har en del punkter vi redan nu vet att vi vill se och uppleva och de är:
...