Vandra
Hej!
Jag gör oftast mina äventyr ensam men tänkte kolla här om det fanns någon mer som skulle vara intresserad av att vandra te araroa från november iår?
Det är vandringsleden som sträcker sig genom hela nya Zeeland och ligger på 300 mil... Alltså bara för galningar.
Hör gärna av er med tips eller intresse!!
Jag gör oftast mina äventyr ensam men tänkte kolla här om det fanns någon mer som skulle vara intresserad av att vandra te araroa från november iår?
Det är vandringsleden som sträcker sig genom hela nya Zeeland och ligger på 300 mil... Alltså bara för galningar.
Hör gärna av er med tips eller intresse!!
Hej! oj, vilket äventyr! Jag har också funderat på att åka till NZ i november. Ser att det finns flygresor för endast ca 4500kr. Trehundra mil, det blir tufft det.. Hur funkar det med boende osv? Kommer du jobba lite där samtidigt på vägen? Jag har faktiskt aldrig läst om den leden, men nu blev jag intresserad! det är ju ett perfekt sätt att se hela landet, i lugnt tempo. Hur lång tid har du tänkt att gå?
Men jag har ett annat äventyr framför mig först, ska vandra pilgrimsleden i Spanien på 80 mil nu i april/maj. Jag kommer åka och vandra den själv.
Men jag har ett annat äventyr framför mig först, ska vandra pilgrimsleden i Spanien på 80 mil nu i april/maj. Jag kommer åka och vandra den själv.
Jag vet! Bra att planera det lite i tid iallafall. Hinner man peppa upp huvudet för utmaningen med. Det finns stugor att övernatta i längs med leden om jag förstått det rätt. Annars har man ju sitt tält med sig och slår sig ner med det längs med. (Dem har avtal med markägarna tror jag, eftersom det inte är någon allemansrätt i nz) tänkte spara så gott jag kan nu innan så att man verkligen kan fokusera på att bara ta in naturen där nere.. Kommer ju inte finnas så mycket utgifter utöver mat ändå :) dem säger att den tar fyra månader, men jag vet folk som gjort den på tre. Är nog väldigt olika men runt det.
Åh! Den har jag suktat efter länge!!! Vilken grej, skulle gärna höra om upplevelsen du fick efteråt.. Då får du ju uppvärmning för nz med hehe :) Grymt att höra att man inte är ensam om att göra sina upptåg själv :) ska ta mig an nordnorge med cykeln i sommar själv.. Tog Strömstad-trondheim förra sommaren!
Åh! Den har jag suktat efter länge!!! Vilken grej, skulle gärna höra om upplevelsen du fick efteråt.. Då får du ju uppvärmning för nz med hehe :) Grymt att höra att man inte är ensam om att göra sina upptåg själv :) ska ta mig an nordnorge med cykeln i sommar själv.. Tog Strömstad-trondheim förra sommaren!
Hej!
Är denna resa fortfarande aktuell? Och finns möjligheten att kanske inte gå hela vandringen? :) Jag har aldrig vandrat förut men är väldigt sugen att få prova. Men ska resa iväg i januari någon gång med familjen så kommer inte kunna vara borta från november och tre-fyra månader framåt tyvärr.. Blev riktigt taggad av att läsa era planer, vill utmana mig själv och uppleva mer än charterresor! Varit ensam på Tobago i 2 veckor i början av året och det var en otroligt växande upplevelse. Längtar efter mer!
Är denna resa fortfarande aktuell? Och finns möjligheten att kanske inte gå hela vandringen? :) Jag har aldrig vandrat förut men är väldigt sugen att få prova. Men ska resa iväg i januari någon gång med familjen så kommer inte kunna vara borta från november och tre-fyra månader framåt tyvärr.. Blev riktigt taggad av att läsa era planer, vill utmana mig själv och uppleva mer än charterresor! Varit ensam på Tobago i 2 veckor i början av året och det var en otroligt växande upplevelse. Längtar efter mer!
Kul..! Vi har planer nu på att gå den norra ön. Fast från nov då...
Vet inte alls hur lång tid det kommer att ta eller så. Vi kanske gör längre stopp i städer m.m.-
Vet inte exakt än, det får nog bli lite som det blir.
Men man kan väl gå kortare bitar av leden också....
Ba hoppa på nånstans!
Vet inte alls hur lång tid det kommer att ta eller så. Vi kanske gör längre stopp i städer m.m.-
Vet inte exakt än, det får nog bli lite som det blir.
Men man kan väl gå kortare bitar av leden också....
Ba hoppa på nånstans!
Hejsan, detta verkar ju vara något riktigt häftigt! Jag har jobbat i sommar och är verkligen redo att åka ut och resa igen. Jag har aldrig gjort en sån vandrings resa innan så har inga tips men är mycket intresserad.
Hör av er om ni har gjort lite planer eller så
Citerat från Linneahoorn:
Hejsan, detta verkar ju vara något riktigt häftigt! Jag har jobbat i sommar och är verkligen redo att åka ut och resa igen. Jag har aldrig gjort en sån vandrings resa innan så har inga tips men är mycket intresserad.
Ja, som sagt, jag o min tjej planerar att gå norra ön.. börjar någon gång i mitten/början av nov (början av sommaren där ) ... Planerar att ta oss till södra delen av norra ön. ..