Travelstart är en usel resesajt

Av Dandy
18 apr. 2009 11:27
Visningar: 7333
Köpte en biljett till Kina från Travelstart ett resmål som jag rest till sedan i början av 1990 talet .
Jag köpte extra tjänsten assistant service och avbokning ,för att känna mig säker på att dom hjälpte till om det blev några problem.
Då jag fick problem samma morgon som jag skulle resa (flyget gick sen e.m.) och ringde Travelstart och ville ha hjälp med att boka om biljetten ,så fick jag ett svar att det fick jag fixa själv med flygbolaget...Suck ,där var den extrakostnaden på Travel assistant..
Ok ,då ringde jag först SAS (som skulle flyga mig till Frankfurt) och dom sa det var inga problem att boka om ,MEN Travelstart var tvungna att göra ombokningen för SAS kom inte in i deras system och dom hänvisade att ALLA resebyråer skulle sköta detta åt kunden och dom hade ett speciellt nummer som dom kunde ringa om dom inte visste hur dom skulle göra..Då ringde jag Travelstart igen och sa detta ,men då hänvisar dom plötsligt till en 5 dagars regel att man måste omboka minst 5 dagar innan resa..Problemet var att jag köpte biljetten 3 dagar innan = alltså kunde jag inte omboka ,fast SAS ville hjälpa till med ombokning.
När jag sa till Travelstart att det var inga problem att boka om ,bara dom ringde ett samtal..Svarade dom med att detta låg utanför deras åtagande...!!!

OM ni funderar på att resa med Travelstart ,kolla då deras priser och ring sedan direkt flygbolaget i det land flyget går från ,så sparar ni ett par tusen kronor bara där..
Av Murrla
18 apr. 2009 18:44
Hej!
Jag har bokat en resa till Thailand genom Travelstart och fick på påskafton 11/4-09 mail därifrån att tiderna har blivit ändrade, inga större problem dit men när vi ska byta plan på hemvägen i Doha (åker med Qatar Airways) så istället för avgång kl. 01,10 söndag 13/12 så är nya avgångstiden 14,05 måndag 14/12 alltså över 1½ dygns väntan. Dom bad inte om ursäkt utan bara att man ska svara snarast möjligt och acceptera ändringen men den kan vi inte acceptera, jag svarade samma dag och har även skickat ett mail 15/4 men har fortfarande inte fått något svar.
Vad har du för telenr. till dom, jag hittar inget på deras sida bara att man kan kontakta dom via fax eller mail. Jag undrar även vad man har för rättigheter när det blir sådana här tidsändringar, har man rätt att avboka. Det konstiga är att när jag söker på Qatar Airways egen hemsida så går "vårt" plan QR091 kl.01,20 alltså 10min senare än på vår resehandling, även travelstart har den avgången så varför är vi ändrade till måndag 14/12. Jag hoppas iallafall att dom inte kan boka in oss där utan vårt godkännande.
Jag har inte bokat direkt med flygbolaget för jag har tagit för givet att man ska få hjälp av resesajten att det är deras uppgift, nu känner jag mig totalt hjälplös när jag har läst ditt inlägg, nu kommer jag väl inte att få något svar, men vad ska jag göra? någon som har tips till mig?

Snälla behöver hjälp och tips
Av Jesperw
18 apr. 2009 23:28
Jag är en stor fan av den traditionella resebyrån. Ring och tala med din resebyrå nästan gång du ska köpa en resa. Ofta ligger den traditionella resebyrån på ungefär samma pris som webbyråerna, men du har en kontaktperson att tala med..
Av Pelle77
19 apr. 2009 08:47
Usch, låter surt! Har bokat via MrJet med samma bolag men står än så länge kvar på samma rutt med korta byten i Doha. Kolla i ett annat forum, thailandforum. Där fimnns en tråd "Får de göra så här" som handlar om samma ämne som du skriver om.
Citerat från murrla:
Hej!
Jag har bokat en resa till Thailand genom Travelstart och fick på påskafton 11/4-09 mail därifrån att tiderna har blivit ändrade, inga större problem dit men när vi ska byta plan på hemvägen i Doha (åker med Qatar Airways) så istället för avgång kl. 01,10 söndag 13/12 så är nya avgångstiden 14,05 måndag 14/12 alltså över 1½ dygns väntan. Dom bad inte om ursäkt utan bara att man ska svara snarast möjligt och acceptera ändringen men den kan vi inte acceptera, jag svarade samma dag och har även skickat ett mail 15/4 men har fortfarande inte fått något svar.
Vad har du för telenr. till dom, jag hittar inget på deras sida bara att man kan kontakta dom via fax eller mail. Jag undrar även vad man har för rättigheter när det blir sådana här tidsändringar, har man rätt att avboka. Det konstiga är att när jag söker på Qatar Airways egen hemsida så går "vårt" plan QR091 kl.01,20 alltså 10min senare än på vår resehandling, även travelstart har den avgången så varför är vi ändrade till måndag 14/12. Jag hoppas iallafall att dom inte kan boka in oss där utan vårt godkännande.
Jag har inte bokat direkt med flygbolaget för jag har tagit för givet att man ska få hjälp av resesajten att det är deras uppgift, nu känner jag mig totalt hjälplös när jag har läst ditt inlägg, nu kommer jag väl inte att få något svar, men vad ska jag göra? någon som har tips till mig?

Snälla behöver hjälp och tips
Av Murrla
19 apr. 2009 12:44
Jag köpte ju också travel assistant så nu har jag mailat dit att vi vill komma med planet 01,20 från Doha annars avbokar vi hela resan.
Nu kom det iallafall svarskvitto att dom ska svara inom 24tim.
Väntar med intresse på svar
Av Murrla
19 apr. 2009 18:18
Nu har jag fått svar och är bokad på 01,20 planet den 13/12 så allt är bra. Fick bra hjälp bara dom väl svarade på mina mail.
Så jag kan ju inte längre hålla med om att det är en usel resesajt.
2 feb. 2016 17:19
Idag så köpte jag ett flygbiljett till Holland.
Jag hade mycket problem med betalningen på deras hemsida.
Efter några timmar lyckades jag.
Så fort pengarna försvann från mitt bankkonto fick jag en error på dator med ett fel.
Pengarna försvann från bank konto men jag fick ingen bekräftelse i mailet från flygbolag.
Jag ringde dom och fick höra att det hade "misslyckads", när jag sa att pengarna försvann från mitt konto kunde hon inte hjälpa mig vidare och sa hon att jag skulle kontakta banken.
Banken säger att felet ligger hos dom och att betalningen är gjord.
Jag känner mig inte trygg längre. Pengarna är borta och jag har ingen flygbiljett.
Av Hille2
15 mars 2016 14:41
Fick ändrade restider som inte passade mig på en biljett som jag köpt via Travelstart. Flygbolaget hänvisade till dem som de enda som kunde omboka biljetten. Jag fick ett väldigt bra bemötande när jag kontaktade Travelstart och fick boka om och ändra tider direkt. Jag hade inga ombokningsbara biljetter och hade inte heller köpt till någon servicetjänst. Det enda man kan säga något om är kötiden i telefon som var 45 minuter och att alla Travelstarts ombokningar sköts av personal i Indien som endast talar engelska. Inga problem för mig alltså och jag är nöjd.