Tips på restauranger i Rom

21 maj 2014 19:01
Visningar: 337
Jag kom nyss hem från Rom och jag har lite tips på restauranger med bra priser och fantastisk mat. Ristorante Piccolo Arancio, ligger någon gata ovanför Fontana di Trevi (till vänsterom du har Fontänen i ryggen) på Vicolo Scanderberg 112. Bäst att fråga någon i närheten, ligger lite off. Fantastiskt vällagad mat och serviceminded personal!

Vi var även på minnesvärd restaurang Antica Enoteca på Via della Croce 76B, ligger två tvärgator från Via Condotti (mitt emot Spanska trappan). Gå till vänster när ni har trappan framför er. Jag kan rekommendera att ni testar någon av deras Amarone, vi var i himmelen denna kväll. Bra vinbar också.

Trastevere är som många andra nämnt ett härligt ställe att flanera runt i och pröva deras barer och vill man ha bra mat men ingen vidare service så testa Augusto. Billigt och genuint bra lagad mat. Kanin, lamm och fläskstek (himmelskt)!!! Ligger på Piazza di Renzi 15. Kan nämna att om man vill dricka bubbel för bra pris så ligger det en restaurang till höger om Augusto (framför), kommer ej ihåg vad den hette, 10 EUR för en flaska. Där satt vi i 4 timmar och bara njöt.

Du glömmer väl inte att ta en Spritz när du är där, en svalkande drink på Aperol, mousserat vin och sodavatten, massor av is och en apelsinskiva.