Till Bangkok med 4 barn.. vart skall vi ta vägen sen ? Restips önskas !

23 sep. 2007 15:21
Visningar: 445
Vi skall åka 3 veckor till thailand i mitten på december för fösta gången. Vi är 2 familjer som åker tillsammans. Våran familj består av mig,min man 2 st tonårspojkar samt en 4 och en 6 åring. Den andra familjen har en 4 åring. Vi har endast bokat flyg till Bankok och hem. Jag funderar på om det blir svårt att boka hotell på plats då vi är så många ?
Vi tänkte åka buss till Hua hin först och fortsätta sedan till Krabi ellerKoh lanta, men hur långt är det dit och finns det bra ställen att se och stanna på däremellan om man tex åker buss ? Vi har även diskuterat att hyra en minibuss därnere och ta oss fram på egen hand, men är litet orolig för vänstertrafiken samt trafikreglerna. Någon som har erfarenhet av bilkörning i thailand ?
Alternativt har vi funderat att mot Pattaya , rayong , Koh samet...men har fått den uppfattningen att det är finare i södra thailand.
Jag skulle vara tacksam för tips på prisvärda ställen som passar för en stor barnfamilj (bara flygbiljetterna kostade skjortan när vi är 6 personer)
Vi vill ta det lungt,slappa, bada , inga partynätter utan se oss omkring och bara njuta av att vara lediga och glada !