Söker sällskap för att jobba utomlands i sommar, juni-sep

Av Sani711
13 feb. 2018 16:36
Visningar: 162
Hejsan!

Är du som jag trött på vardagen i Sverige och även trött på att sommaren oftast regnar bort?
Jag är så sugen på att hitta på något riktigt roligt i sommar. Är ett riktigt resfreak men då jag för tillfället pluggar Ekonomi på högskola är det inte så lätt att komma iväg och resa. Jag känner dock hur ressuget kryper sig på mer och mer, har därför bestämt mig för att ha en världsbäst sommar med resa! Dock är min budget inte den bästa och kan inte resa hela sommaren utan behöver tjäna lite pengar. Därför är tanken att söka jobb utomlands från juni-september.
Egentligen vartsomhelst är intressant, så tar gärna emot tips om någon sitter inne med några! Har erfarenhet inom service, hotell och restaurang och även kontorsjobb. Sålänge det är varmt och någorlunda bebott är jag inte kräsen med land eller stad.
Har sökt en hel del jobb redan nu hemifrån men tyvärr utan något bra resultat. Funderar därför på om det kan vara enklare att åka ner och leta jobb på plats.
Har funderat lite på Barcelona.

Tanken är alltså att skaffa ett jobb, tex som servitris, bara för tjäna pengar för att kunna gå runt. Är alltså inte ute efter att spara massa pengar utan hellre leva "gött" under sommaren.
Men jag skulle gärna vilja ha sällskap! Är du spontan, kul och sugen på att testa nåt nytt får du jättarna höra av dig till mig! Hade vart så kul att ha någon att åka ner med. Som jag precis förklarat är jag i stort sätt öppen för alla förslag på läder/städer utomlands.
Hör gärna av dig så kan vi prata lite mer om tankar och förslag, är så taggad på att ha en grym sommar och lära känna nytt folk!
13 feb. 2018 19:49
Hej! Jag är jättesugen på att åka någonstans och jobba i sommar. Jag har funderat på att gå en bartenderkurs på sedan jobba i GreklandIos då jag var där i somras och älskade ön, men jag är öppen för förslag!! Jag fyller 20 i år och har jobbat sen jag tog studenten, mest för att spara pengar till att resa! Om det låter intressant får du gärna skriva till mig på facebook: Ellen Nersäter :)
Medlemmen har tagit bort svaret