Söker någon som vill jobba i Norge i höst, eller någon annanstans

6 juli 2011 14:09
Visningar: 420
Hey!

Nu har jag fått nog av det här landet, måste bort! Mina vänner är sådana där roliga personer som har jobb/barn/pluggar/vågar inte lämna trygga tråkiga hemstaden, så nu söker jag mig ut på nätet istället. Jag söker någon/några äventyrslystna personer som vill sällskapa och dra utomlands för att jobba. Norge skulle vara bra med tanke på att man kan dra in hyffsat med cash, men England eller Australien eller vad fan, hela världen funkar.
Kom tillbaka till Sverige för ett par månader sedan efter ett års pluggande och au pairande i USA, fick mersmak LOVE IT! Då drog jag iväg på egen hand pga ovanstående problematik, men nu behöver jag någon annan att dra iväg och äventyra med är trött på att planera ensam, plus att det är så himla trevligt att bekanta sig med nya ansikten.

Är du som jag trött på detta avlånga land och är öppen och glad, följ med! Gärna omkring min ålder (22) men tjej eller kille spelar ingen roll. Hade tänkt mig någon gång i höst.
Av Jna
13 juli 2011 18:16
Är sugen på att dra nånstans! men vet inte vart, skulle behöva nån som drog i migXP vet inte varför jag skriver eftersom jag inte vet än, men ville säga att jag är intresserad på å hänga med iaf:)
Av Lyxll
14 juli 2011 20:27
Jag vill testa på något nytt och behöver precis som du någon att åka iväg med! Planen var att åka iväg till Norge förra hösten men det blev aldrig av och nu känns det som att jag har väntat alldeles för länge. Då de flesta av mina vänner flyttar till hösten så känner jag att det är dags för mig också att dra vidare, i alla fall för ett tag. Vill testa på något annat och träffa nya människor!!

Är inte helt hundra på vad jag vill men Norge känns som ett ganska bra alternativ. Skulle kunna tänka mig att åka i slutet på Augusti / början av September och sedan stanna till December någon gång kanske. Vet att det finns säsongsjobb som startar och slutar då.
Av Joonis
15 juli 2011 01:01
Hej!

Jag känner exakt likadant som du. För mig spelar det egentligen ingen större roll vilken destination, (dock sugen på England), så länge man slipper åka ensam. Kan inte förrän vid årskiftet då jag tar examen först i november. Jag passar för övrigt bra in på din beskrivning också. Kille, blir 22 år imorgon!
Av Gaby532
15 juli 2011 22:38
TJaaaaa såg vad du skrev om säsongsjobb i norge!!! Vet du nått speciellt? För jag skulle lätt åka dit och jobba en säsong, behöver tjäna ihop en del till en långresa i årskiftet!
Om du hör nått eller får planer på och verkligen sticka så kan du väl höra av dig o maila mig :)
(Logga in för att se e-postadress)
Mvh gaby