Rom på en dag
Hej!
Jag och min man skall vara i rom en dag innan vi reser vidare till Amalfikusten. Vad hinner vi med att se på en dag av alla sevärdheter? Vilka sevärdheter skall vi prioritera? //Karin
Jag och min man skall vara i rom en dag innan vi reser vidare till Amalfikusten. Vad hinner vi med att se på en dag av alla sevärdheter? Vilka sevärdheter skall vi prioritera? //Karin
Hej!
Det beror ju helt klart på vad ni är intresserade av. Museet o sixtinska kapellet är intressant och då hinner ni även med ett besök i Peterskyrkan.
Om ni tar en Hop on hopp off-tur kan ni hoppa av vid många sevärdheter.
Annars kan ni ju strosa på de mysiga gatorna, besöka Fontana di trevi o Spanska trappan, äta gott och ta det lugnt.
Rom är en underbar stad och där finns så mycket att se och uppleva.
Det beror ju helt klart på vad ni är intresserade av. Museet o sixtinska kapellet är intressant och då hinner ni även med ett besök i Peterskyrkan.
Om ni tar en Hop on hopp off-tur kan ni hoppa av vid många sevärdheter.
Annars kan ni ju strosa på de mysiga gatorna, besöka Fontana di trevi o Spanska trappan, äta gott och ta det lugnt.
Rom är en underbar stad och där finns så mycket att se och uppleva.
Om ni vill besöka Colosseum har vi tips på hur ni slipper de värsta köerna: https://www.freedomtravel.se/2017/09/att-besoka-colosseum-i-rom/