Italien
Lenam,
28 apr. 2008
Updaterad av Homman
för 16 år sedan
Ciao!
Jag ska fira min 50 årsdag i Rom med min man och ev några vänner som kanske dyker upp, och på själva födelsedagen ska vi äta gott på någon mysig restaurang, inte lyx utan bara trivsamt, italienskt och gott. Har någon nåt bra tips så tar jag tacksamt emot det ... Gbenskar: Hej,
Var till ...
Italien
Idaanden,
25 juni 2018
Updaterad av Idaanden
för 6 år sedan
Hej!
Jag och min sambo kommer flyga ner till Rom i mitten av juli och har bokat boende längs Amalfikusten. Vi kommer starta med 4 nätter i Atrani, därefter 1 natt i Praiano för att sedan avsluta med 5 nätter i Positano.
Hur tar vi oss enklast från Rom till Salerno? Är tåg det bästa alternativet ...
Italien
Emmfre,
16 maj 2018
Updaterad av Emmfre
för 6 år sedan
Hej!
Jag och min man planerar en resa från Rom till Sicilien i Juli. Vi börjar med att spendera 3 dagar i Rom och avslutar med 5 dagar på Sicilien. Dessa är bokade men däremellan har vi ytterligare 5 dagar som ska fyllas. Vi hade tänkt ta tåg hela vägen för att se så mycket som möjligt av kusten ...
Italien
Snrkeltorsk,
9 feb. 2015
Updaterad av Travelmania
för 9 år sedan
Tjena, tänkte åka till Rom med min sambo i vår/sommar och jag undrar följande. När är det bäst att åka, maj eller juni-juli? Räcker det med 1 långhelg eller bör man ta en vecka? Hur är shoppingen och resturangerna? (Priser,kvalitet) Var ska man bo om man vill bo vid shopping,resturanger (vad heter ...
Italien
Timtimothy13,
21 juni 2014
Updaterad av Runtklotet
för 10 år sedan
Jag och min sambo ska ta en liten tur till Italien, Rom nu i början av Juli. Och vill ha så mycket tips som möjligt om vad som kan göras där :).
Ni får gärna rekommendera olika matställen, shoppingställen, sevärdheter osv.
All tips är välkomna :).. Och om ni också ska ner dit mellan den ...
Italien
Alanya2011,
9 juni 2012
Updaterad av Anja_swe
för 12 år sedan
Funderingarna kring årets semester är många :) men nu funderar vi på att åka iväg en vecka till Rom i slutet av juli, början på augusti.
Undrar om det är en bra fundering eller om det är alldeles för många dagar i Rom? Hur är det att ta sig runt till andra städer från Rom under denna veckan?
...