Tyskland
Acacia,
21 juni 2011
Updaterad av Nattuggla
för 13 år sedan
Hallå på er! Jag och min sambo tänkte ta en tur till underbara Berlin under semestern. Efter att ha varit där en gång tidigare blev vi överförtjusta i staden, i synnerhet i Östberlin. Tänkte höra vilka klubbar och dyl. ni har besökt och kan rekommendera? ... Nattuggla: Jag har aldrig varit i ...
Tyskland
Nicolina39,
13 feb. 2014
Updaterad av Goldenage
för 10 år sedan
Hej alla resglada,
Söker tips på bra boenden i Berlin. Reser med min dotter på snart 20 år söndag-onsdag i april.
Vart bor vi bäst, har bokat flyg fast inget hotell ännu.
Vill bo centralt nära shopping, sevärdheter och trevliga pubar o restauranger:-)
Fanns ju hur många hotell som helst, fast ...
Tyskland
Sebbivism,
7 sep. 2013
Updaterad av Pelle77
för 11 år sedan
Misstänker att denna fråga redan har tagits upp, men jag skulle vilja ha lite mer "up-to-date" svar 2013.
Jag planerar att för första gången besöka Berlin i höst, och undrar spontant vilken av Berlins två flygplatser man bör resa till/från? Nu tänker jag inte på flygbolag eller biljettpris, utan ...
Tyskland
Pm11,
9 okt. 2011
Updaterad av Annl
för 12 år sedan
Hej
Är ny på sidan & undrar om någon vill tipsa mig inför vår resa till Berlin i okt / nov 2011. Ska göra tre övernattningar -> vi har inte så lång tid på oss.
Men hur ska vi då lägga upp vårt besök så det blir en minnesvärd resa?
Vi är en familj på fyra - två vuxna & två barn 11 & 18 - ingen ...
Tyskland
Pelin,
5 juli 2011
Updaterad av Pelin
för 13 år sedan
Hej!
Tänkte åka till Berlin i början av augusti och och blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag kollar "bästa område och hotell" att bo i/på. Någon som har ett bra tips? Hotellet får gärna ha lite bättre standard men till bra pris.... Två nätter tänkte vi vara borta. ... Ziesta: Hej,
Jag var ...
Tyskland
Mamia,
6 jan. 2015
Updaterad av Betula
för 9 år sedan
var är det bäst att bo? Vad bör jag inte missa? Tips på hotell och annat till en som planerar att åka dit för första gången ... Betula: Vi har bott i lägenhet de gånger vi kört bil, finns flera förmedlingar, vi använde http://www.123berlinzimmer.de/. Bodde då i Tiergartenområdet, parkerade vid ...