Lowcostholidays.se

Av Ewis
10 jan. 2012 08:46
Visningar: 18193
Hej!
Vi ska åka till Costa Brava två veckor nu i juni. Jag har hittat många väldigt billiga hotell på lowcostholidays.se. Någon som vet om det är ett seriöst företag? Eller vad hållhaken är att det är så billigt?
10 jan. 2012 09:53
Citerat från ewis:
Hej!
Vi ska åka till Costa Brava två veckor nu i juni. Jag har hittat många väldigt billiga hotell på lowcostholidays.se. Någon som vet om det är ett seriöst företag? Eller vad hållhaken är att det är så billigt?
De har funnits några år i UK så de är väl antagligen inte mer opålitliga än många andra. Däremot känns det mindre seriöst att ange priserna per person, inte per rum när man jämför priser. När jag tittat är de dyrare (ca. 15%) än t.ex. Expedia. Har Du något exempel på hotell som är "väldigt billigt" där?
Av Ewis
10 jan. 2012 10:12
T ex Aparthotel Miami Park - bara 4902 kr för 2 vuxna, 2 barn, 13 nätter - låter lite "för billigt"
Sedan finns Hotel Guitart Central Park för 9448 för samma som ovan.

Njae....något konstigt verkar det.
Jag har aldrig bokat hotell så här själv utan endast genom Sembo men där var det dyrare. Jag ska kolla Expedia för det kanske är billigare. Tack för det tipset :)
10 jan. 2012 10:42
Citerat från ewis:
T ex Aparthotel Miami Park - bara 4902 kr för 2 vuxna, 2 barn, 13 nätter - låter lite "för billigt"
Sedan finns Hotel Guitart Central Park för 9448 för samma som ovan.

Njae....något konstigt verkar det.
Jag har aldrig bokat hotell så här själv utan endast genom Sembo men där var det dyrare. Jag ska kolla Expedia för det kanske är billigare. Tack för det tipset :)
Kollade fpå Miami Park 1/6 till 14/6 då kostar det 4663:-. Expedia tar 4847:- för samma dagar. Mitt tips är att alltid kolla på flera hotell-bokningssidor plus hotellens egna hemsidor (hotellet Guitar kostar t.ex. ca. 6606:- på deras egna hemsida http://www.guitarthotels.com ). Det är inte alltid samma som är billigast och ibland kan det skilja en hel del i pris.
10 jan. 2012 12:33
Hej Ewis,

bolaget startade i Storbritannien 2004 och är idag ett av de 10 största reseföretagen i Storbritannien. Då vi är stora i Europa så innebär det att vi köper in stora volymer och därför kan avtala bra priser med hotellen och den besparingen vill vi att våra kunder ska få del av. Vi försöker alltid vara billigast på alla hotell men prissättningen är flytande och påverkas av tillgång och efterfrågan så ibland kan vi vara dyrare än andra aktörer på specifika hotell. Vi har naturligtvis också en paketresegaranti via Kommerskollegium om du väljer att köpa både flyg och hotell hos oss.
Om du känner dig osäker eller vill fråga om mer information är du alltid välkommen att ringa vår svensktalande kundtjänst på 08-5250 0719.

Hoppas du hittar ett hotell till rätt pris och att ni får en trevlig semester!

Med vänliga hälsningar
Stefan
10 jan. 2012 19:15
Har bokat hotell genom lowcostholidays flera gånger och det har alltid funkat klockrent,att de sen ofta är klart billigast gör ju inte saken sämre.

Jag kollade priserna noga nu senast innan jag bokade hotell till paphos och det hotellet vi bokade två dubbelrum på via lowcostholidays för 2288kr/dubbelrum och vecka med frukost så skulle samma rum bokat genom hotels.com och Expedia kosta 6500kr , en liknande skillnad har det varit till bla. Lanzarote och Teneriffa också då vi bokat all-inclisive för runt 7.000kr-10.000/4pers under tio dagar då de andra bolagen skulle ha 13.000-15000kr för exakt samma hotell.

Upplever att Engelska bokningssajter överlag har bra priser,kolla också http://www.monarch.co.uk/hotels dom brukar också ha galet låga priser.
mvh.Bosse/laplander
Av Ewis
21 jan. 2012 19:36
Ingen mer med erfarenheter??
9 juli 2013 10:37
Hej jag skulle inte rekommendera någon att boka med Lowcoastholiday!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi åkte till Blue sea gran playa på Mallorca med Allinclusive för tre veckor sedan, vi bokade genom dom och eftersom vi va två vuxna och resten ungdommar, va det smidigt att kunna äta på hotellet dom flesta dagarna.
Vår besvikelse var när vi kom till detta sunkiga hotell, med ska skolmat samma mat varje dag, trasiga rum, barnen fick sova i träsängar.
Samma mat i två veckor, ingen pubmat som det brukar vara på allinclusive, maten bestod av pasta, pommes som inte var färdiga och sörja!!!!
vi ringde genast till Lowcoast och ville byta upp oss, dom va lika trevliga när dom svara men struntade sedan i att återkomma.
Ringde dom ca tio gånger om dagen och ville byta hotell och var villiga att betala för att byta upp oss.!!!
men dom bara nonchalera oss.!!!
Jag har tidigare åkt susta minuten och med Ving och ringt om hotellet inte var bra, och en timme senare har det varit fixat !!!
Så aldrig mera LOWCOSTHOLIDAY !!!!!!!!!!!!!!!!!! grymt besviken på dålig service gick ca 8000:- mer i matkostnad och massa besvikna, sur personal och inte ens toalettpapper och rena handukar BLUE SEA GRAN PLAYA ta aldrig det :-) /// Carro
10 juli 2013 11:18
@ Caroline74

Vi ber genuint om ursäkt för att ni inte fått den hjälp eller support som behövdes och att ni inte blev flyttade till ett annat hotell på resorten.

Vi kommer självklart att undersöka huruvida denna situation kunde uppstå och ber dig kontakta vår kundserviceavdelning via mail med ert bokningsnummer och ev. dokument. Maila dom till (Logga in för att se e-postadress)

Det är väldigt viktigt att vi får feedback från våra kunder på deras upplevelser av hotellen som vi erbjuder. Vi har skrivit om hotellbeskrivningen som en följd av dina kommentarer här på forumet. Vi ska återigen försöka påminna våra kunder om att läsa kundrecensioner som en vägledning innan de bokar. Mottar vi konstanta klagomål kan det slutligen bli aktuellt för oss att inte samarbeta med hotellet i fråga. Tack för att ni gjorde oss uppmärksamma på denna situation.

Bästa hälsningar
Stefan
19 feb. 2014 15:50
Skickar det brev jag skrev efter min resa och krävde ersättming.
 
Jag köpte en resa av er med bokningsreferens 6344409.
Detta var menat bli en trevlig resa med min dotter 16 år, mitt livs första solresa.
Vi lämnade Arlanda 25/6 kl 13,55 efter mellanlandning i Istanbul fortsätter resan för att landa planenligt i Antalya 21,15.
 
Vår SNABBTRANSFER var inte på plats, efter ca 30 minuter pratar jag med en annan transfer firma som vänligt nog ringer vår transfer som instruerar oss att vänta!, ytterligare en timma senare har 3 vänliga transfer förare ringt vår transfer och ytterligare en skickat sms till dom och alla med beskedet "VÄNTA DE KOMMER", ca 20-30 minuter senare anländer en minibuss som vi finns med på listan till, med andra ord ca TVÅ timmar sent.
 
Färden går i ca 5 minuter för att stanna efter vägen vid en annan buss och plocka in passagerare från den till vår buss, färden fortsätter i ca 1,5 timme med en chaufför skrikandes i telefonen på turkiska till en bensin mack där vi inväntar en annan buss som de lastar över vissa av passagerarna från vår buss till, skräckfärden fortsätter i ca 30 minuter då stannar chauffören för att ha matrast!!! "TEN MINITS" sa han som blev ca 20 sen fortsätter färden på samma sätt till 3 hotell där passagerare släpps av. 
 
Vid sjunde stoppet skriker chauffören GURAL och jag följer med men då vi står vid nått annat hotell så vägrar jag ta mina väskor och hämta dottern som chauffören tecknar med händerna.
Jag ska till KLEOPATRA GURAL hotell sa jag(på engelska), efter gap o skrik mot mig och personal på det hotell han stannat vid pekar han argt på bussen och jag stiger in och han kör runt ett tag för att stanna framför en tom byggnad utan skyltar eller nått som avslöjar var vi är skriker GURAL och ska kasta av oss mitt i natten utan nånstans att sova.
 
då ser jag en vakt från en byggnad längre bort som det visar sig kan LITE engelska som säger att hotellet gått omkull och finns inte!
Jag ber honom kontakta polisen då jag är desperat nu,,,, står hungriga utan hotell med en 16årig dotter i turkiet mitt i natten.
 
Polis anländer fort men kan ingen engelska och vakten tolkar bäst han kan. 
Då sticker vår buss efter chauffören ringt nån som förklarar argt för mig i telefonen att "DE HAR KÖRT OSS, DERAS UPPDRAG ÄR SLUTFÖRT" och lägger på luren.
 
Vakten ringer några samtal så efter ett tag kommer en bil där chauffören ber oss följa med bort från polisen och prata, vi ställer oss en bit ifrån men med polisen i synfältet då jag nu är mycket rädd för vad som är på väg att hända!
Denna person säger sig jobba för de som äger hotellet nu, och vill att vi åker med.
Jag tvekar men får tala i telefonen med nån som säger sig representera hotelkedjan som köpt GURAL och säger sig ha rum för natten i ett annat hotell.
Vi kommer dit och blir omedelbart avtagna våra pass och strax efter 3 på natten får vi ett rum och blir bjudna på personalens nattmat av dessa trevliga människor.
 
OBSERVERA att hela bussresan sker i rasande fart och alla i bussen studsar omkring på sätena, jag väger 100 kg och slog i huvudet flera gånger och hade väldigt ont i baken efter resan, dock glad att det inte fanns några små barn på bussen då de hade skadats allvarligt när vi studsade fram över kantstenar eller vad det nu var.
Ingen av oss kom till ro o kunde sova denna natt! 
 
På morgonen pratar hotellchefen med mig och konstaterar att han inte kan se vår bokning vare sig på gural eller nått av deras andra hotell och kräver att jag kontaktar min rese agentur, från min egen telefon ringer jag Lowcostholidays och står i kö oacceptabelt länge innan nån svarar, jag pratade med Berit som motvilligt berättar att hon heter Kjelland i efternamn, förklarar situationen och ber henne lösa detta då vi är helt strandsatta, jag ska undersöka detta och återkommer!!! men gör det till hotellet säger jag då det är dyrt att ringa!! jag kan maila svarar hon!.
Vi får sitta i hotell lobbyn till nångång mitt på dagen innan hotellchefen för säkert tionde gången kommer till oss men denna gång säger han till oss "ni får stanna här!".
 
Lättade äter vi lite lunch och går till rummet helt utmattade både psykiskt och fysiskt mycket prat och funderingar senare lyckades vi somna nångång på em/kvällen och sov till morgonen därpå.
 
Jag anser detta förstört hela vår resa då detta hela tiden självklart hängt med oss hela tiden, ingen gång känner vi oss säkra "är det rätt nu? Kommer de kräva oss på nått nu? kastar de plötsligt ut oss?" dessa tankar och fler kom hala tiden över oss.
 
Den 1/7 säger hotell personalen "jaha sista dagen idag". EHHH nä vi åker 3/7 sa jag, efter ett tags diskuterande säger han "ok-ok i fix it"
BARA STRUL FRÅN BÖRJAN TILL SLUT!!!.
Jag kan inte se att vi fått vad vi betalat för och kräver ersättning av er för detta.
 

LOW COST HOLIDAY skickade mig 200 kr i ersättning för transfer strulet men anser jag faktiskt fått ett bättre hotell än jag betalat för.

 
Av Birgere
19 feb. 2014 16:31
Om du ska begära ersättning ska du inte skriva en snyftig uppsats utan vara väldigt specifik för vad du begär ersättning för.
Att åka med ett bolag som heter lowcost hollidays låter ju som att be om trubbel, iaf om man är reseovan. :)
19 feb. 2014 17:03
Roffe 1968

Ring först konsumentvägledaren om det finns en sådan, där får Du veta hur Du ska gå vidare.

Du får skriva till LCH och förklara att Du inte är nöjd med ersättningen de erbjuder och som Birgere skriver, var klar med att du kräver ersättning, för vad och hur mycket. Kommer ni inte överens, gå till ARN.

Får Du rätt i ARN men du inte får ersättningen ändå kan Du ta det civilrättsligt men hör åter med konsumentrådgivaren vad de rekommenderar.

Är ingen jurist men mycket av din beskrivning låter mest som att det är obehag och psykiskt lidande ni haft av detta, kan kanske vara svårt att få ersättning för? Har ni förlorat mycket tid på detta så kan det kanske bli aktuellt med ersättning motsvarande tiden, t.ex. en förlorad dag ger 1/14 av pengarna tillbaka på en 14 dagars resa resa.
Av Birgere
19 feb. 2014 17:43
1/14 är en rimlig ersättning pga att första dygnet strulade så mycket.
Skriv tillbaka och korta ner din uppsats med 90% och skippa definitivt att du fick ont i rumpan
19 feb. 2014 18:06
Kan ju va svårt att få fram allt som hänt i en kortare version och rumpan låter ju bättre än arslet när man vill betona idiotens framfart.
Av Birgere
19 feb. 2014 18:38
Citerat från Roffe1968:
Kan ju va svårt att få fram allt som hänt i en kortare version och rumpan låter ju bättre än arslet när man vill betona idiotens framfart.
Som jag skrev fullständigt irrelevant vad du tycker om trafiken i Turkiet i ditt skadeståndsanspråk.

Skriv bara

Hej LCH

jag yrkar på ersättning för delvis förstörd semester med 1/14 av resans kostnad xxxxSEK

Skadeståndet baserar sig på:
- Försenad hotelltransfer som ledde till att vi kom fram väldigt sent
- Hotellet som vi bokat finns inte tillgängligt vid framkomst och vi fick själva ordna med alternativ.
- Ersättningshotellet blev inte bekräftat förrän dagen efter.

Pga detta förstördes vår första semesterdag totalt

Med vänlig hälsning,'

Roffe
19 feb. 2014 18:55
Tack Birgere och floridasidan för goda råd,
jag ska absolut använda mig av dessa.
Mvh
Roffe
Av Emolis
20 feb. 2014 15:07
Vi har bokat flera gånger med lowcostholiday och har alltid varit väldigt nöjda. Kommer definitivt boka med de igen, när de är billigast vilket de inte alltid är dock :)