Jobba någonstans, norge?

Av Sanitaa
8 okt. 2011 18:17
Visningar: 180
Hej!
jjag har varit arbetslös nu ett bra tag, och ska nu iväg och jobba som au-pair i Spanien igen bara för att ha något att göra fram till jul.
sen efter nyår tänkte jag köra igång igen med jobbsökandet.. i Sverige är det rätt svårt att hitta något bra jobb tycker jag Har tidigare bara jobbat på ica och som au-pair i Spanien ett par gånger nu så spanskan är bra om inte annat;)
iaf så har jag inget att förlora här hemma så jag kan i princip förflytta mig vart som och jobba :) I Norge verkar ju inte vara så svårt att hitta jobb så funderar på det ev, lite svårare med boendet då har jag hört därför skulle det vara jätte roligt om någon mer än jag är inne på samma tankar, åka någonstans och jobba (helst norge) men är öppen för andra ställen med! roligare att åka fler, och billigare med boendet :)
17 okt. 2011 15:54
Hej. Jag bara undrar om du sa du jobbat som au air i spanien några gånger . jag undrar lite över det och vilket bolag gick du genom då? :) betala du någonting ?
Av Sanitaa
17 okt. 2011 16:49
Citerat från restenavdittliv:
Hej. Jag bara undrar om du sa du jobbat som au air i spanien några gånger . jag undrar lite över det och vilket bolag gick du genom då? :) betala du någonting ?
hej! ja, det stämmer att jag har jobbat som au-pair. jag var inne på aupairworld.com och gjorde en egen profil där, där tar man själv kontakt med familjer man vill jobba hos, eller så kontaktar dom dig. jag betalade bara flygresan dit och hem, sen får man mat, boende och fickpengar av familjen om dom inte säger något annat :)
27 nov. 2011 23:03
Hejsan, jag är en tjej på 22år som också är inne på Norgespåret. Vill göra något nytt helt enkelt. Är mest inne på Oslo. Hör gärna av dig!
Diskussionen är stängd för nya svar