Jobba i Norge i höst!

20 juni 2010 13:40
Visningar: 360
Hejsan! :)

Jag tog studenten precis och nu vill jag dra iväg från Sverige! Så i höst planerar jag att flytta till Norge i något år för att jobba. Man tjänar ju himla mycket pengar där, så jag tänkte samla ihop till en resa till USA. Skulle vara roligt om någon annan har samma planer om Norge, för jag vill inte flytta dit helt själv!

Hör av dig om du är intresserad :)
Av Sanitaa
20 aug. 2010 10:34
hejsan! jag har också funderingar på att flytta till norge och jobba, men senare i höst isf.. beror lite på hur länge till dom behöver mig på mitt nuvarande jobb :) men jag undrar lite om hur man söker jobb där? är det bäst att åka dit och söka på plats eller går det lika bra att söka på internet? vet inte hur svårt det är att få jobb i norge eller vad för jobb :)
20 aug. 2010 13:10
det är ganska lätt att få jobb i norge om man är svensk, för dom vet att svenskar kommer dit för att jobba och då sköter man sig på jobbet :) man kan söka på både internet och genom att åka dit. finn.no tror jag sidan heter som man kan söka jobb. själv ska jag nog åka dit över en helg och söka jobb om jag nu kommer iväg :)