Hyrbil i Europa

Av Mikhem
5 apr. 2013 11:56
Visningar: 961
Eftersom jag funderar lite smått på att i år välja en veckas bilsemester, undrar jag vad det kan tänkas kosta att hyra en bil , där besättningen blir tre personer?

Vilka uthyrare är mest prisvärda?
Något särskilt att tänka på när det gäller just bilsemester, utöver bilen?
5 apr. 2013 12:47
Hej!
Du skriver inte om det gäller ett eller flera länder, men eftersom du skriver "hyrbil i Europa" så låter det som flera länder (en vecka är väl kort för det dock).

Mina svar är utifrån det. Gäller det bara ett land och frågan är generell beroende på land så faller båda mina "att tänka på".

Ok först och främst, kolla om det är ok att köra över landsgränser i villkoret för hyrbilen.

Sedan får ni kolla hur det är med de länder som har betalvägar - hur det funkar med er hyrbil (om det ingår eller tillkommer eller ligger helt utanför). En sån liten sak som att man klistrar körtillståndet på bilens framruta kanske inte är OK på hyrbil.
Av Mikhem
5 apr. 2013 12:56
Citerat från nisse2ears:
Hej!
Du skriver inte om det gäller ett eller flera länder, men eftersom du skriver "hyrbil i Europa" så låter det som flera länder (en vecka är väl kort för det dock).

Mina svar är utifrån det. Gäller det bara ett land och frågan är generell beroende på land så faller båda mina "att tänka på".

Ok först och främst, kolla om det är ok att köra över landsgränser i villkoret för hyrbilen.

Sedan får ni kolla hur det är med de länder som har betalvägar - hur det funkar med er hyrbil (om det ingår eller tillkommer eller ligger helt utanför). En sån liten sak som att man klistrar körtillståndet på bilens framruta kanske inte är OK på hyrbil.
- Tack för tipsen så långt. Jag har väl en ännu inte fullt utvecklad idé om att dra till Rügen om vädret visar sig från sin bästa sida. Annars är siktet oinställt.

Har du något tips på prisvärd uthyrare?
5 apr. 2013 13:10
Jag tror man ska hålla sig till de mer kända och större biluthyrarna i Europa. Vi hyrde bil i Nice på flygplatsen och det var helt ok vad jag minns och inte så himla dyrt. Minns bara att det blev strejk i Frankrike så vi fick åka till Italien och tanka då.....men det gjorde ju inget....haha

mvh Eva
13 maj 2013 07:42
Som alltid om man gör någonting regelbundet så får man sina vanor och favoriter. Jag själv hyr alltid av Hertz när jag hyr bil, både privat och i tjänsten. Det har fungerat ypperligt hittills i de länder jag testat Hertz (Sverige, Tyskland, Belgien, Italien, Schweiz och Portugal)