Hotell Bangkok
Hej!
Vi ska bo två nätter i Bangkok och vill gärna ha gångavstånd till Khaosan road, vi vill ha pool och gärna frukost som ingår. Det får gärna va lite backpackers och en trevlig poolbar, vår budget ligger runt 1000 baht per natt.
Nu har jag kollat på tre olika alternativ:
Rikka Inn 326 kr för två nätter exkl frukost
Royal Hotel 418 kr för två nätter inkl frukost
Rambuttri House 320 kr för två nätter exkl frukost
Enligt trip adviser så verkar Rambuttri bäst, vad har ni för erfarenheter? Eller finns andra bättre förslag?
Mvh Jessica
Vi ska bo två nätter i Bangkok och vill gärna ha gångavstånd till Khaosan road, vi vill ha pool och gärna frukost som ingår. Det får gärna va lite backpackers och en trevlig poolbar, vår budget ligger runt 1000 baht per natt.
Nu har jag kollat på tre olika alternativ:
Rikka Inn 326 kr för två nätter exkl frukost
Royal Hotel 418 kr för två nätter inkl frukost
Rambuttri House 320 kr för två nätter exkl frukost
Enligt trip adviser så verkar Rambuttri bäst, vad har ni för erfarenheter? Eller finns andra bättre förslag?
Mvh Jessica
Hallå! Någon speciell anledning varför du vill vara nära Khaosan road? Annars brukar jag bo på Atlanta Hotel (sukhumvit road soi 2) Nära skytrain station (Ploenchit station) skitbra om man vill åka runt och se stan och slippa bilköer. Dubbelrum för ca 600 baht/natten med balkong,fläkt och jaa det har en pool i trädgården också. Billig och bra mat i restaurangen. Skickar en länk! http://www.theatlantahotelbangkok.com/
mvh
Per
mvh
Per
Hej!
Ok ska kolla upp det men anledningen med Khaosan road var att jag tycker att shoppingen där är bäst och bra barer på kvällen. Vi tänkte nog inte åka runt och titta så mycket utan mer sola och shoppa, jag gillade inte de stora köpcentrumen MBK tex då jag mer gillar marknader.
:) Jessica
Ok ska kolla upp det men anledningen med Khaosan road var att jag tycker att shoppingen där är bäst och bra barer på kvällen. Vi tänkte nog inte åka runt och titta så mycket utan mer sola och shoppa, jag gillade inte de stora köpcentrumen MBK tex då jag mer gillar marknader.
:) Jessica
Vi bodde på Palace mitt på Khaosan och betalade 1700kr för tre nätter runt nyår (dyrare) Det var en pool på taket och barer runt om. Toppenläge om man gillar den gatan... På hemvägen bodde vi i på Baiyoke (stavning)sky hotell... DÄR kan vi snacka shoppinggator runt om... Gillar du Khaosans shopping skulle du ÄLSKA det läget... På agoda skulle det kosta 557kr MED frukostbuffeén per natt (1550annars)Den frukosten är den bästa... du lär inte behöva äta nåt efter...
Hallå.
Var 4 nätter i Bangkok nu under nyår & bodde på Stable lodge på sukumvit soi 8, också precis bredvid skytrain.
kostar inget att ta tuk tuk eller taxi till khaosan road, 200 bath med tuk tuk,
hotellet kostade 1495 bath/natt utan frukost, men det kan man äta vart som helst, bra pool med solstolar.
Mvh Anka
Var 4 nätter i Bangkok nu under nyår & bodde på Stable lodge på sukumvit soi 8, också precis bredvid skytrain.
hotellet kostade 1495 bath/natt utan frukost, men det kan man äta vart som helst, bra pool med solstolar.
Mvh Anka
Citerat från annkan:
Hallå.
Mvh Anka
Ett mycket prisvärt ställer o när till det mesta
Hallå.
Mvh Anka