Tyskland
Desires,
22 juli 2012
Updaterad av Nisse2ears
för 12 år sedan
Har precis kommit hem från Moseldalen - det var en riktig höjdarresa! Så många fina, söta och pittoreska byar, vackra slott, underbara landskap och jättegoda viner! Det var verkligen mysigt att se denna del av Tyskland. Vi var lata och hade hyrbil från flyget i Frankfurt. Kan av hälsoskäl ej heller ...
Tyskland
Lan,
25 feb. 2008
Updaterad av Christertejder
för 15 år sedan
Någon som anlitat detta företag (www.queentravel.com) är det ett seriöst företag. om inte, någon som har tips på cykling i moseldalen ... Christertejder: Hej
Lite sent men jag har tips om cykling i Mosel. Har själv gjort det 12 ggr och arrangerar allt själv.
Hör av Dig om Du vill ha tips eller ...
Tyskland
Molly76,
7 maj 2012
Updaterad av Molly76
för 12 år sedan
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om en trevlig vinfest "festival" som kan rekomenderas i sep okt 2012. Gärna i en mysig by stad i Moseldalen! ... Nisse2ears: Hej!
Jag har ingen egen erfarenhet men googlade fram ett festschema för Moseldalen.
Det ser ut att vara partaj varje helg i ...
Tyskland
Desires,
18 mars 2012
Updaterad av Nisse2ears
för 12 år sedan
Tänkte bege oss till Moseldalen i sommar och vore väldigt tacksam att få tips från er som varit där!
Hade tänkt besöka orter som Kobern Gondorf, Bernkastel-Kues, Bremm, Cochem, Koblenz, Zell, Trier. Gillar att vandra i vackra omgivningar, vore även trevligt att besöka några vinodlingar, för ...
Tyskland
Evasilla63,
16 juli 2014
Updaterad av Iris_gntb
för 10 år sedan
Vi har tänkt cykla några dagar på Rügen och då eventuellt hyra cyklar. Är det någon här som vet vad det kostar på ett ungefär? ... Iris_Gntb: Hej! Vad kul att ni tar till Rügen!
På följande länk finns några ställer var du kan hyra olika cyklar.
http://www.ruegen.de/aktivitaeten/radfahren/ ...
Tyskland
Saffi,
4 jan. 2010
Updaterad av Martin_tysklandsinfo
för 14 år sedan
Är det någon som har tips om boende på slott/vingård i Rhen-Moseldalen i mellanprisklass? Vi ska bila runt under en långhelg i maj och vill gärna bo på slott/vingård med vinprovning en natt. ... Martin_Tysklandsinfo: Hej Saffi,
det finns 13 vinregioner i Tyskland, vararv nio ligger i Mosel- / ...