Från ett kulturevenemang till ett annat. Vid lunchdags hamnar jag i Kungsträdgården på mitt "Piccolino" för att inta en chèvreostmacka med honung och en öl. Skön musik ljuder över parken, och snart befinner jag mig framför Stora scenen, där Operahögsskolans elever håller lunchkonsert.
Mitt ute i det fria!
En gratiskonsert!
Jag njuter skönsång i alla tonarter, trots hårda vindar.
Med spårvagn tar jag mig vidare till ett mötesbestämt Waldemars Udde. Ett möte med "Lars Wallin" och hans underbara kreationer.
7
maj - 18
september 2011
Sveriges ledande couture-designer Lars Wallin firar 20 år som designer med en jubileumsutställning på Prins Eugens Waldemarsudde mellan 7
maj och 18
september. Utställningen som betitlas Fashion Stories visar ett urval ur Lars Wallins produktion genom åren med drygt 150 spektakulära klänningar och skisser tillsammans med scenkläder, accessoarer och framgångsrika samarbeten.
Bland Lars Wallins kunder återfinns, förutom alla storheter inom landets kändiselit, även en mängd utländska celebriteter samt det svenska hovet. Lars Wallin formger unika klänningar i exklusiva material där hans skaparanda och passion är den söm som syr ihop de eftertraktade kreationerna.
Besökarna av Fashion Stories kommer att möta ett personligt urval av skapelser som betytt väldigt mycket för Lars Wallin, med allt från uppseendeväckande scenkläder till brudklänningar och couture-klänningar som burits av ett stort antal kända ansikten. (google)
När jag ser hans kreationer, får jag en känsla av att jag borde se över sin garderob :-)
Men jag kan ju njuta av vackra kläder på någon vacker kvinna förstås.