Stöd Ukraina

Lantas blogg

Måndag 30 Oktober 2006

Vintertid

Ja usch och tvi denna hemska tid,för mig som inte gillar kyla o snö.Mörkt tidigt och mörkt länge på morgonen. Känns det härligt? Nä inte för mig i allafall. Mörkret kan jag stå ut med,men kylan den är en plåga.
Nu när snön är påväg ner över landet o det är snökaos på vissa platser. Då kan man bara drömma sig bort och känna att så himla synd kanske det inte är om en i allafall?!
Jag är ju lycklig nog att få resa om 70 dagar,men det är 70 dagar bort och det kan hinna hända så mycket innan man kommer iväg.
Jag slipper i allafall en del av denna vinter oxå. Förra året drog jag till Koh Lanta i början av Dec och kom tillbaka i början av mars i år. Man hade ju önskat att så skulle bli fallet även i år,men där satte lita annat stopp för de tankarna.
Nåja,jag har ju min resa i sikte ganska snart men måste bara ta mig igenom jul/nyår först.
Man undrar ju om man kanske är född i fel land. Ja,ok det är man kanske inte,men man kan ju försöka göra något åt det så att man vistas i detta kalla land bara på sommaren.
Det är väl en härlig tanke? För mig hoppas jag att den snart kan bli sann och jag är på god väg......
så det är nog inte synd om mig när jag tänker efter, jo kanske lite.....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet