Stöd Ukraina

Blomstones blogg

Tisdag 8 September 2015

Vill ni uppleva fantastiska utflykter med en personlig guide och få riktigt bra massage på Lombok?

I februari åkte vi som familj till lombok och gili under 10 dagar. Vi bodde just då i Thailand och hade gjort det i nästan 7 månader. Så vi kände att vi ville åka iväg på en semester utanför Thailand.
För några år sedan var vi på Bali och fick bara en sån fantastisk skön känsla i både kropp och själ som har sutit i ända sedan dess.
Vi kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var, men så fort vi har nämnt den resan sprider sig ett leende på våra läppar.
Därför bestämde vi oss för Indonesien men denna gång ville vi prova något annat, och då blev det Lombok Och Gili.
vi älskade det från dag ett, hela familjen. Och med hela familjen menar jag då min man , jag och våra två barn som är 6 år och 13 år.
Men en av de mest minnesvärda och betydelsefulla är mötet vi fick på Gili med ett par som precis hade öppnat ett litet minispa på stranden som hette Rainbowspa. Det såg inte mycket ut för världen men innehållet var desto mer. Av alla behandlingar jag har gjort under våra resor i 13 år och även dom jag fått här hemma var det här den absolut bästa jag och min man fått. Dom visste verkligen vad dom gjorde och dom var så otroligt ödmjuka och vänliga. Det bara gick inte att tycka om dom. Vi gick till dom varenda kväll under nästan en vecka.
Och under våra samtal kom det fram att Jibon som han heter var guide på lombok och hade varit det under större delen av sitt liv. Vilket innebär att han vet om platser ingen annan vet om.

Det kom också fram att deras dröm var att starta guidturer och ett spa som skulle hete Rainbowtravell och RainbowSpa.
Vi kände så klart att det här verkligen var en dröm vi ville skulle bli sann för dom. Dels för att dom var sådana fantastiska människor men också för att fler människor skulle få chansen att få ta del av dessa människors gästvänlighet och kunskap. Så nu äntligen efter 6 månader har dom fått i gång sin verksamhet och vi har tillsammans startat Rainbowtravell. Där vi vill uppmuntra , rekomendera och ge er så mycket info och hjälp vi bara kan för att ni ska komma dit.
För jag vill lova er att ni kommer verkligen inte att ångra er.
vi kommer att öppna en hemsida där det finns både priser och information inom snar framtid. Men här på resebloggen vill vi kunna uppmuntra och svara på frågor kring Lombok och Gili.
Vi har också en annan reseblogg familyexplore.se som riktar sig till familjer som vill utforska världen. Vi har nämligen rest med våra barn i 13 år som backpackers i framförallt Thailand, bott och jobbat på barnhem samt bott i 9 månader med skola och jobb i Hua Hin. Så vi har en hel del vi gärna delar med oss utav.
Vore super kul i fall ni bombaderar oss med frågor.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet