Stöd Ukraina

Blomstones blogg

Tisdag 10 Februari 2015 - Lombok

Kändisar

Efter att ha åkt moped från Kuta (Lombok inte Bali) till Tanjung aan beach, hela familjen på en moppe. Ja, vi satt 4 stycken på en... så installerade vi oss på några saronger och filtar under en varm sol. Stranden var otroligt vacker, vattnet fantasiblått och sanden mjuk och go! Vi var i princip ensamma som västerländska turister men där fanns några inhemska barn och ungdomar som var på en skolutflykt från "huvudstaden". Efter att ha badat en stund så bestämde vi oss för att ta en promenad längs stranden mot några kullar som låg ca en kilometer bort. På vägen märkte vi att ungdomarna blev lite högljudda och exalterade, utan att lägga alltför stor vikt vid det så fortsatte vi framåt. Efter en stund så kom den första lilla gruppen fram till oss och frågade om de fick ta kort på oss, glada över att bli tillfrågade så sa vi självklart ja. Sen dröjde det inte länge förrän nästa grupp kom och nästa och nästa. Alla ville ta kort på oss, tillsammans som familj men även på oss var för sig. Min fru och dotter är båda väldigt bruna och blonda, sonen är en liten blond buse och jag är ganska lång och har väl en del synliga muskler som de ville att jag skulle spänna... När detta pågått ett tag kunde vi fortsätta vår promenad till kullarna som var vårat mål. Framme vid dessa fortsätter fotograferandet, nu börjar vi förstå hur det kan kännas att vara en kändis som ständigt står i rampljuset. Roligt till en början men sen vill man ju kunna göra något själv också. Utsikten från kullarna var underbar och promenaden härlig och rolig. På väg tillbaka så kommer det två killar fram till mig och småpratar lite grann, jag säger hej då och vi skiljs åt. Grabbarna hänger kvar och efter ett par minuter så kommer de fram igen och undrar såklart om de kan få ta ett par kort på mig tillsammans med dem. Självklart säger jag och de turas om att hålla om mig och ta kort. När jag säger hejdå så säger den ena av dem, helt naturligt: Can I have a kiss? Jag blir lite ställd men säger till slut: Not today, maybe later... och lämnar dem med ett leende på läpparna.
Fortsätter dagen med sol och bad, avocadosmoothie och gadogado under parasollet innan vi moppar oss tillbaka längs vackra vägar till Kuta.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet