Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Onsdag 4 Mars 2015 - Koh Tao

View point- Tanote Bay

Anna blev ledig idag så vi hyrde en ordentlig moppe. Anna har en moppe, men den blir lite trött att ha mig där bak samt att fjädring saknas i princip.....Vi skulle till Tanote bay på östra sidan och den vägen är inte att leka med.
Tanote bay är ett ställe i min smak, tror det är 5-6 resort, inga stora, som ligger där. Avslappad stämning. Ska nog dra hit och bo ett par nätter för att komma bort från stimmet i Sairee. Blev ett par timmar i solen. 50 meter från stranden ligger en hög klippa, där man tar sig upp med rep och du kan inte ta dig ner annat än att dyka...
Inget för mig men kul att se på alla andra som gör det.
Så drog vi till viewpoint "I love koh tao". Mycket häftig utsikt över östra sidan av ön. Bra att Anna får besök får då får hon se lite av ön......
Hade stämt träff med Annas vän Emma på Maya, blev ett par kannor sangria. Inte mycket folk på ön just nu. Är full moon på Koh Phangnan så ungdomarna drar dit i stället.
Blev grillspett på hemvägen, kvällens middag.
Dusch och fix och så ner till Victors för några drinkar. Hur länge orkar jag detta tempo??? :-)
Många skulle dra vidare därifrån med det har "Buddha Day" och då är det mesta stängt. Plus att en ny lag har börjat gälla på ön i dagarna. Ingen musik efter kl 24 och många ställen stänger då. Tror att det är efterdyningar efter dubbelmordet förra året. Kan tycka det är fel sätt att tackla problemet på, min åsikt och synpunkter håller jag för mig själv.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet