Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Torsdag 5 Mars 2015 - Koh Tao

Hike idag igen

Checkade ut från Samatha och checkade in på Sun Smile Lodge, ett stenkast därifrån. Ville testa något annat samt att jag inte riktigt gillade attityden hos ägarinnan där. Man ska inte jäklas med mig.
Så på Sun Smile Lodge fick jag en egen våning med terrass. Lite kitsch men gillar det och trevlig och serviceminded personal. Viktigt för mig. Anna blev kär i ett gosedjur som låg på sängen, Dolfie, en delfin...
Käkade frulle med Anna som skulle iväg på jobb och jag skulle iväg på tur.
i dag söderut förbi Mae Head, Jansom Bay, Sihoan Beach, Banana Rock. Svettigt men härligt och så vackert. Blir aldrig trött på att se ut över havet, vackra stränder, stenar, klippor, blommor.
Yellow brick road som är gångvägen (även moppar) mellan Sairee Beach och Mae Head har alltid varit lite tråkig och ödslig att gå, inte mycket byggt. Men nu, snart finns det inga fria ytor!!! Hotell, guesthouses, restauranger. Man undrar hur Koh Tao kommer att sluta. Det får inte blir förstört. Gästrum är ju bra för konkurrensens skull. Nog om mina funderingar. Ett tempel håller också på att byggas.
En lite obehaglig upplevelse på väg till Mae Head, mötte poliser som patrullerade. Helt ok att de syns men varför dragna gevär mitt på dagen????!!!! Skapar mer oro än trygghet.
Kvällens middag blev BBQ på Sairee Cottage, alltid gott.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet