Ingen bat ut i dag heller. Fick besked 06 i morse. Bara hjalpsandningar ut till oarna. Respekterar ju detta.
Jag hade nog inte kunnat gjora sa mycket. Tvartom - bara tagit upp en plats i baten som behovdes for viktigare transporter.
Pa em istallet runt i Old Hoi An. Kopte en del till barn och barnbarn.
Upp tidigt i morgon. Bestallt vackning kl. 05:30 och frukost 6. Har klart egen klocka ocksa i fall att.....
Flyget gar fran DAD, Da Nang,den f.d. amerikanska flygbasen med alla B 52-or.
Nu kommersiell flygplats med aven internationell trafik. Borde komma dit pa mindre an 30 min. Men nog manga moppar i gang redan da. Har jobbar alla och dessutom lamnar - hamtar barn fran skolan.
Hit kommer nog alla
charterturister om 5 ar. Sag en nybyggd Resort med All Inklusive.
Ytterligare en var pa gang vid den ca. 8 km langa annu ode tomma stranden.
Till all lycka sag jag ocksa nagra fiskare som kom in i sina runda batar efter att hamtat upp sina nat.
Batarna ar gjorda av grova blad och tatade med kada in- och utvandigt. Bild kommer senare.
De hade ganska mycket fisk i naten. Typ mortstorlek. Nagra storre sag ut som makrill. Gladjs alla Vastkustbor!
Forst bara en natt i Hanoi. Sedan direkt med lokaltag, Hard Seats med locals ner till Ha Long Bay och ut med en Djonk i nagra dagar runt i Tonkinbukten mellan alla ca 3000 "sockertoppsoar".
Antar att det kan bli samre med internet accessen da.
Natt nu. 1/2 12 har. Maste forbereda pacning.
Kan knappt vänta tills vi får se alla bilder! Sen skulle jag gärna vilja ha en vettig förklaring till varför man väljer Hard seats? =)
Kram på er!
Marika
Ser frem emot att se dessa fiskare inkl båt av grova blad på bild.
Maggan
spännande..