Jag ska åka till Caracas i
Venezuela den 25 dec 2007 och skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som varit där.
Har kollat runt lite på nätet, och såg att Venezuela tydligen är ett av världens farligaste länder, med mest mördade och kidnappade turister, och jag undrar om det verkligen är så.
Det hade varit kul att höra från någon som har erfarenhet av landet och som kan komma med lite tips på vad man ska tänka på, och vad som är värt att göra och inte göra där.
Tacksam för all info
/Lotta
Jodå, bra råd ifrån Brigitta och jag kan bara hålla med.
Var i Venezuela 95 men hade inga problem, Hamnade i fysiskt handgemäng under ett rånförsök iNicaragua samma år men
har tränat kampsport i 9 år så jag slog mig fri o sprang. En annan gång så blev jag pistolrånad på en buss i Djakarta då kom jag "undan" genom att ha ett Moneybelt fram som alla vet, även rånarna.
i detta moneybelt hade jag fotokopior på pass,biljetter samt en dagskassa i småpengar,typ 25 dollar. Den tog rånarna o tyvärr min klocka ,kamera ...Men i baksidan av ett axelhölster unde tröjan hade allt av riktigt värde. Allså se till att ha något som rånarna blir nöjda över så kommer man lättare undan, annars letar dom tills dom finner något ..eller skadar en i ren besvikelse..Klär er enkelt o absolut inget som sticker i "rånares,överfalls intresserades ögon minst två o två.Helst en man vid din sida. TRO PÅ DIG SJÄLV: Visa inre styka.
Happy traveling/Joakim Nilsson
Venezuela är ett underbart vackert land med höga berg och fin kustremsa.
Ha en skön resa.
/Brigitta