Om några timmar kommer mina svärföräldrar & hämtar upp oss för att köra ut oss till Landvetter!
Vi ska åka på vår bröllops
resa till Venezuela!!! Ska bli kul att få snorkla & åka på utflykter!
Först ska vi mellanlanda i Paris för att sedan åka direkt till Caracas.
Från Caracas ska vi åka till Puerto la Cruez där vi ska
bo på Gran hotel. Från hotellet blir vi upphämtade varje morgon för att åka till Mochima nationalpark, så här ser vårat program ut de fyra första dagarna för att sedan åka vidare till Isla de Margarita de resterande 5 nätterna där vi bor på Coco Paraiso hotel, läs mer om det hotellet här:
http://www.guiaturismo.com/hotelcocoparaiso/Dag 1
Vi gör en orienteringstur i och kring Puerto la Cruz.
Dag 2
Heldagstur till nationalparken Mochima. Vi tar oss med båt ut på en “4 island tour” runt vackra öar och stränder med kristallklart vatten. Båten tar oss till fyra stopp bland otroligt vackra öar och stränder. Ni får se delfiner leka nära båtarna, en garanterad höjdpunkt för barn och vuxna.
Dag 3
Vi tar oss med
bil till Playa Colorada en vacker strand. Härifran tar vi en liten båtfärd ut till de närliggande öarna Isla Arapo och Arapito. Vi stannar också till på La Picina, en naturlig pool, perfekt för snorkling. Vidare skall vi ta oss till den lilla byn Santa Fe, också den med en vacker strand. Härifrån ger vi oss ut på delfinsafari med båt där målet är att hitta så många delfiner som möjligt. Sent på eftermiddagen beger vi oss tillbaka till Puerto la Cruz.
Dag 4
Förmiddagen fri att upptäcka lite på egen hand. Avresa efter lunch till nya upplevelser i Venezuela eller Isla de Margarita.
Nu är jag också inne här, för att kunna spana på er lite, där i semesterparadiset!
Kram Sara
jag skall också dit någon gång, det låter verkligen häftigt...... grattis till bröllopet!!!
Hälsningar "Gullsing"