Stöd Ukraina

Sossas blogg

Måndag 17 Maj 2010 - Castle Rock

Blandat

Igår när vi åkte mot Castle Rock så åkte vi förbi en armébas med hus till familjerna som har sina anhöriga (antagligen männen) ute i krig. Det var som ett helt litet samhälle med skolor, lekplatser, hus mm. Allt var innanför stängsel, kändes lite som ett fängelse när man åkte förbi det. Alla husen hade egna inhängnade uteplatser med stängsel, var verkligen över beskyddat! Utanför stängslen hängde massa skyltar med välkommen hem pappa texter. Usch för att leva så. Jag menar, man vet inte om "pappa" kommer hem levande eller i en kista. Jag personligen är emot att USA ska lägga sig i andra länder och gå in med sina trupper överallt och särskilt att dom ska föra krig mot så många!

Iaf så kom vi "hem" igår som Emil kallar det(systersonen på 3 år) så han har nog börjat vänja sig med att bo här ;)
Idag har bara jag och Martin varit hemma och tagit det lugnt medans dom andra 3 svenskarna just nu är ute på nåt Lewis outlet ställe med andra affärer också.

Ikväll ska vi bjuda Linda och Art på lite potatis/potatismos, köttbullar, lingonsylt och knäckebröd ;) Har med mig fina engångs tallrikar/muggar med svenska flaggan och lite sommarblommor på. Så vi tänkte överraska dem lite :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
14 år sedan
Djurplågeri!
14 år sedan
Blandat
14 år sedan
Grand Canyon mm