Då har man varit iväg på en liten kortresa igen då för att stilla den gnagande reslusten :)
Stack till Helsingfors en långhelg....Båten gillar jag inte så det blir
flyg för mig. Kan varmt rekommendera Blue1, billigt, skönt utrymme för benen i planet, fräscha plan. Man äter sin macka o läser tidningen o hux flux är man framme.
Sommar Helsingfors är riktigt vackert. Så litet att det är jättelätt att ta sig runt med de gulliga spårvagnarna. Det finns barer överallt där man kan få sig en kall öl o kolla in folklivet.
Själv skulle jag träffa mina finska vänner o gå på något så härligt som en stor hårdrocksfestival, Tuska, mitt inne i staden, i en stor park! Tänk om man kunde ha något sådant i Stockholm!! Slippa lera, åka mil o sen fastna mitt ute i ingenstans. Nej, här går man bara några meter ut ur parken o man är mitt inne i city :)
Sen var det barhoppande som gällde....billigt är det dock tyvärr inte. 5 för en öl är inte ovanligt....så ungefär som hemma alltså..
Ljuset tog ett tag att vänja sig vid, för riktigt mörkt blir det inte på natten..Öronproppar o en svart t-shirt över skallen blev min lösning ;)
Ett litet besök inne i Domkyrkan blev det förstås också, som f.ö är mycket vacker. Annars var det inte mycket tid för turistande (i vanlig ordning när det gäller mig)
4 dgr, sen var jag hux flux hemma igen efter en 45 min flygning
Jaha.. o vart bär det iväg härnäst då?? *börjar kolla flygbolagens hemsidor*