Stöd Ukraina

Missxs blogg

Lördag 24 Juni 2006 - Sverige

Om och om och om igen....

En stad jag alltid återvänder till är London....
Numera har jag tappat räkningen på hur många gånger jag varit där, men det är över 20 ggr iaf.. Första gången jag kom dit var som storögd 19 åring, för att shoppa coola kläder och gå på rockspelningar. Och så har det väl fortsatt. Ändå har jag fortfarande inte egentligen varit på några av turistattraktionerna. Är väl helt enkelt inte så jätteintresserad av att trängas med fototuristerna ;) Dessutom är ju London en sån stad att man ändå ser historiens vingslag bara man färdas genom staden..
Jag älskar pulsen i London, det är rörigt, skitigt (lite väl på senare år), trångt men staden LEVER.
24 tim om dygnet.... Neonljusen i Soho en regnig natt, shoppingstråken med turister, Camden med alla rockiga kläder, de svarta bulliga taxibilarna, röda dubbeldäckarbussar, en stor iskall pint på the pub of your choice....allt lockar mig tillbaka om och om igen...
Och numera tack vare Ryanair kan även en fattiglapp som åka ett par gånger om året :)
För billigt är det inte i London....inte speciellt rent heller, o standarden inomhus är inget att hurra för.. Men det positiva överväger...så det blir nog en ny tripp snart igen...(senaste var i maj)...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet