Hej igen. Nu har jag varit borta länge. Ska berätta varför snart men måste bara börja med den här texten:
Vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu
Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så
Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå när du inte ser på
Å genomskinlig krom
Blir jag
Utan dina andetag.
Otroligt fin text om ni frågar mig. Nu är den här låten av Kent om tvåsamhet. Kunde egentligen varit om något helt annat. Det är inte det som är det viktiga. Det viktiga är att det är en svensk text och att det är musik man känner igen. Just den här låten Utan Dina Andetag betyder egentligen Gävle för mig. Just denna låt har jag spelat om och om igen på väg i
bil från och till Gävle medan jag bodde där. Den blir faktiskt riktigt mäktig när man kör bil i mörker på motorväg - nåja, 90-väg i alla fall.
Nu ska jag lämna den här låten men jag sökte mig till brorsans medtagna MD och hans inspelade discs nu när jag hostade så att jag inte kunde sova och snörvlade så att jag nästan inte kunde andas. Å då fanns en Kent-mix med där. Vet inte riktigt varför men min friska jag ska läsa allt på engelska och bara lyssna på engelsk musik-attityd tappade liksom kraft i och med att mitt immunförsvar givit vika.
Nu har jag varit sjuk så länge så jag vet knappt hur det är att vara frisk. Och ännu ska jag kanske inte ropa hej. Men jag är i alla fall MYCKET bättre nu.
Hur sjuk jag än hade varit hade jag nog i alla fall gått på valvakan nu på söndag. Om man är svensk i valtider i Rotterdam så får man ta och söka sig till Svenska Sjömanskyrkan. Givetvis. De har valvaka, så direkt efter Manchester United - Arsenal (antagligen på irländsk pub) beger jag mig, tillsammans med ytterligare några svenska utbytesstudenter dit till valvaka. Nu har jag så tur att det ligger rätt nära mig. Så det är bara att gå hem en sväng om det blir tråkigt. De har också varnat och sagt att de har ingen aning om det kommer några över huvud taget. Men nu gör det ju det. Jag kommer ju dit. Och här har vi ju ytterligare ett exempel på att man söker sig till sina rötter - Sverige och något svenskt, nåt man känner till, nåt man tycker är viktigt.
Ska man säga nåt så kan man ju i alla fall säga att val är viktigt.
Och hälsan då förstås.
Oj, där hostade jag visst igen.
God natt.