Söndag 31 Maj 2015 - Fort Lauderdale
Vaknat efter ett dygn av resande
Kommentarer
Tillylk säger till Sandraastrom: Tack för tipset. Det löste sig för oss med.
|
Tillylk säger till Sandraastrom: Vad bra, jag tänkte att det måste fungera så.
|
Sandraastrom säger till Tillylk: Jag antar att det registreras då vi passerar en tull, för vi fick ett avdrag i efterhand på ca 300 sek för tullavgifterna.
|
Tillylk säger till Sandraastrom: tack för tipset! Vet inte vilken deal vi har med hyrbilsfirman, vi försökte tacka nej till alla möjliga extra försäkringar etc vet jag bara. Ska kolla det. Undrar hur vi skal betala för alla biltullar som de registrerar på nummerplåten, hur gick det för er med sådant?
|
Sandraastrom säger: Ett tips när vi lämnar tillbaka bilen - tanka den full långt ifrån flygplatsen.. Vi missade den detaljen när vi lämnade Floridag förra veckan. Vi hade tackat ja till erbjudande om att inte tanka bilen full, och skulle få betala 50 dollar för det. Tankade ändå upp bilen nära flygplatsen.. Det kostade oss 65 dollar - och då hade vi typ 1/3-del kvar av tanken. Fattade inte hur det kunde bli så jäkla dyrt - men enligt personalen på macken så var svaret "Vi ligger nära en flygplats, så det är dyrare" Grrr... inte lätt att veta...
|
Pontustilly säger: Tänkte bara komplettera vad den extremt säljinriktade Alamo killen försökte kränga. Olycksfallsförsäkring och krockskydd som vi redan har men han poängterade väldigt tydligt att om ngt händer får vi betala ur egen ficka. Sedan kom vi till bilval och för att säkra en viss bilmodell och få plats med all packning var det säkrast att uppgradera tyckte han. Bara dryga 5000:- extra för 52 dagar. När inte det funkade provade han få till en extra chaufför (Linda) för 10$/dag vilket vi också avböjde. När inget annat funkade och vi sagt nej 20 gånger kom finalen att vi inte behövde fylla på tanken vid lämning mot en extra avgift självklart :) även denna gång fick han ett nej. Nu cruisar vi i en skön Chevrolet Tahoe! Bild kommer inom kort
|
9 år sedan |
9 år sedan |
9 år sedan |
9 år sedan |
9 år sedan |