Tisdag 7 Augusti 2007
Vad hände med alla bidragen till de tsunamidrabbade?
Kommentarer
Fagersta säger: Trot eller ej emn jag har sett att hjälp kommit fram Runt Khao Lak byggs många hus med blå tak s.k tsunamihus. Dom är likadana och byggs av volontärer med pengar som samlats in. Drabbade familjer får ett sånt hus.Sen vet jag att pengar gick till rent vatten i början och till hjälp till självhjälp ex. barn i Thailand som fått hjälp att bearbeta genom att måla batik och sälja. Man har också fått hjälp att bygga båtar men naturligtvis så gick inte allt fram. Vad gäller Thailand så bad inte heller den thailändska regeringen om hjälp,man måste göra det för att få hjälp av en del organisationer, men Röda Korset fanns på plats med ett center i Krabi
|
Rogge säger: Det lär dessutom ha varit många fagra löften om pengar och hjälp från olika regeringar, som aldrig betalats ut. Minnet är ack så kort. Men, men det är ju inte så länge sedan det konstaterades att en känd hjälporganisation hade Jaguar som tjänstebil, så varför förvånas? Gammalt känt citat: "Pengar lockar fram de sämsta sidorna hos människan."
|
Marika säger: Fy katten vad trist att höra allt detta. Fattar inte hur folk (eller j**lar rättare sagt) kan göra så här mot folk som verkligen behöver hjälpen - hopps de får sitt straff en dag... Frågan är bara opm man ska våga skänka nåt mer nånsin.
|
Elvis_ säger: Jag såg ett tv program om det där,pengarna hamnade i allafall inte hos de behövande,utan i någons girig ficka.Och containrarna blev kvar vid hamnen,ingen gjorde anspråk på dem.
|
Lasarita säger: Japp, och jag gick med skor och sängkläder till en insamling som skulle till Sri Lanka. Hörde sen att kontainrarna fastnade ngnstans och innehållet ruttnade pga fukt och annat. Känns bra att man hjälpt till!
|
Hakanmag säger: Jag har många gånger ställt mig samma fråga.. Vi är väl rätt många i detta avlånga land som skänkte en slant med hopp om att det kom de behövande till hjälp..........
|
12 år sedan |
13 år sedan |
13 år sedan |
14 år sedan |
14 år sedan |