Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Onsdag 18 Juli 2012 - Lomma

Utflyktsdag

Solen skiner, men värmer inte, så jag klär mig i långbyxor och kofta. Utflykt med väninna till Lomma. Där träffar vi en annan väninna, konstnärinna, som visar sin atelje och berättar om färgblandningar och penselval. Vi beundrar hennes stora oljemålningar, och får igång en verklig dialog om motiv och färgskiftningar.
Sedan bjuder väninnan på lunch i Lomma hamn på krogen "Eko Livs". Mumsig paj med rödbetor, valnötter och fetaost. Även där visas konst, och jag finner ett nytt utställningsställe för mina framtida sommartavlor. Länge samtalar vi över en dessertkaffe om kvinnofrågor, och det blir en givande eftermiddag, som avslutas med fyndköp av lång linneklänning på restaurangens "second hand shop".
Nu gäller det bara att hitta en fest som passar till känningen! :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Gillar tanken att hitta en fest som passar klänningen istället för tvärtom.. :-)
Postat 2012-08-31 10:05  Anmäl
Livsgjutare säger:
Ja, det var verkligen en härlig utflykt. Samtal och idéer! Och en miljö som bara var SÅ vacker...
Postat 2012-07-23 08:51  Anmäl
Dodi säger:
Vi besökte Lomma då vi bodde på campingen nära till nu i somras, trevliga små butiker och ett stort fint bibliotek. Trevligt att du fyndade en klänning där också!
Postat 2012-07-22 19:49  Anmäl
Peroerik säger:
Det blir nog inga problem för dig att hitta en passande fest. ;-)
Postat 2012-07-18 20:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet