Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Söndag 22 Juli 2012 - Skanör med Falsterbo

Att ta adjö av ett gammalt hus.

Sommaren är inte slut än, frågan är om den nå´nsin börjat. Men vår vistelse på den gamla Skanörgården är nu tillända för denna gång. Jag klappar vördsamt på huset och säger farväl - vi ses nästa sommar!
Lite vemodig intar jag en cappucino hos Aldo´s. Även den oförglömliga citrontårtan - en stor bit idag.
- Buss 300 till Hyllie.
- Tåg över Öresundsbron till Kastrup.
- Flyg till Arlanda.
och nu är vi hemma igen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Ja "sommaren" går alldeles för fort! Men vi får hoppas på att vi får en fin augusti. Du har ju hunnit med mycket i Skanör - så se fram mot nästa sommar.
Postat 2012-07-25 18:31  Anmäl
Livsgjutare säger:
Ja, den gick fort denna "icke" sommaraktiga tid... Eller vad man nu skall kalla detta eviga släpande ut -och in - av kuddar.... Hopp om stranddag som icke blev....
Trots frånvaron av sommar så är det ändå en härlig tid och jag SAKNAR Er redan. Och det finns ju spå mycket att göra och se... Ses snart igen!
Postat 2012-07-23 08:56  Anmäl
Sierra säger:
Tiden går fort.
Ni är snart tillbaka igen men som du nämnde, inte lika tidigt som i år...
Postat 2012-07-22 22:07  Anmäl
Dodi säger:
Nej, sommaren är inte slut ännu, vi är ju mitt i den, hela Augusti kvar ännu, men den där citronkakan låter gott, den skulle man nog sakna tror jag!
Postat 2012-07-22 19:34  Anmäl
Peroerik säger:
Även om vädret långt ifrån varit det bästa denna sommar så har du ändå varit i ditt älskade Skanör.
Postat 2012-07-22 19:02  Anmäl
Frazzeplutt säger:
Fantastisk tid ni har haft. Fotografierna är underbara! Borta bra, hemma bäst?
Kramar Gunnel
Postat 2012-07-22 18:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet