Stöd Ukraina

Fambos blogg

Torsdag 19 December 2013 - Orlando

Universal Studios, Islands of Adventures.

Heldag i parken i strålande sol, kyligt på morgonen (ca 12 grader) men desto varmare sen i solen. Mycket folk men inte tokmycket, vi hörde några fler svenskar men annars är det mest amerikanare på julledigt. Vi har börjat skriva upp från vilka stater vi ser bilar, hittills har vi 10 olika.

Vi lydde rådet (från flera håll) om att gå raka vägen till avdelningen med Harry Potter. Kidsen, framförallt ena dottern, var i himmelriket! Den "stora" åkattraktionen, "Harry Potter and the forbidden journey" blev jag mycket imponerad av, delar av familjen (främst pappan) blev däremot åksjuka. Först fick vi köa igenom Hogwarts, där det bland annat fanns talande tavlor på väggarna, sen flög vi med Harry och hans vänner. Inte så mycket berg- och dalbana utan mer interaktivt. Mycket skickligt gjort! Att det fanns trollstavsr att köpa visste kidsen sen innan och de hade redan planerat att spendera en del av reskassan här. Ena dottern hade lättnkunnat köpa med sig hela butiken, hon nöjde dig med en trollstav och en Potter-tröja och kommer nog att rråga farmor om hon kan få hjälp med att sy en kappa...

Mycket skicklig gjort var även "Jurassic Park River Adventure" och där blev vi även ordentligt blöta, tur det var varmt ute. Vi provade inte alla attraktioner, en del var det rätt långa köer på, andra åksjukevarning, men man kan nog lätt speneera två dagar här, det finns väldigt mycket att se och göra. Hela familjen, utom mamman, avslutade med en tur i "The Incredible Hulk Coaster", den värsta berg- och dalbana jag sett. Pappan trotsade åksjukan, sonen blundade sig igenom, men han åkte! Själv är jag inget vidare förtjust i "snurr" så jag var glad och frivillig väskhållare.

Vi är helt klart nöjda med parken och kan verkligen rekommendera ett besök!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet