Onsdag 1 Oktober 2008 - Göteborg
Två resor för priset av en
Att sätta ut nålar på kartan för att markera var jag vart. Hur kan det vara så kul? Jag gör det för mig, jag hade gjort det även om andra inte kunde se den, så det handlar inte om skryt. Eller kanske ja…skryt inför mig själv? Jag får väl dunka mig själv på axeln då och säga att jag är imponerad så att jag blir glad :-)
Detta "nålande" resulterade i att jag påbörjade en resa i gamla anteckningar, fotoalbum och sökande på nätet. Fullkomligt försjunken i foton och minnen har jag skrattat åt och återupplevt mina små äventyr. Fotona är roliga i sig men dom skapar också minnestrådar som inte finns antecknat eller fotat. Det är det som inte syns på bild som är dom bästa minnena. Men bilderna behövs för att leda till minnen man inte fångade då.
Och hur kan det vara så roligt att kolla upp platser man varit på, på en satellit-karta. Vissa platser kan man ju till och med se exakt stugan man bott i eller torget man besökt i en stad om man zoomar in nära. De moderna medierna har gett möjligheten att sitta hemma och återse sina gamla favoritplatser. Underbart. Som att få två resor för priset av en…eller tre till och med, om man räknar med planerandet och drömmandet innan man åker.
Jag har nu gjort en liten resa hemma i mitt vardagsrum. Så härligt. Ja, välkommen hem igen då från hemma-resan.
Och håller med dig - det blir två resor för priset av en. OCH sen alla dom andra resorna - före och efter!
Och inte blir det sämre med Reseguidens sällskap! Där jag tillbringar en hel del tid = värd sin vikt i Guld:)
Och att göra ett resealbum, eller fler?! Det var/är kul:)
Nu får jag hålla koll på Dig oxå:)
Tills dess! Ha´de´ som Norrmännen säger:) Dvs ha det bra!