Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Torsdag 10 Oktober 2013 - Stockholm

TV-inspelning

Som pensionärer tar maken och jag chansen att gå på gratisunderhålling, gärna dagtid. Idag är det inspelning av morgondagens "Skavlan" som gäller.
Buss i höstväder till TV-huset, där vi är i god tid för att förfika med väninna. Fredrik Skavlan kommer samtidigt, men går in en annan ingång! :-)
Blandade åldrar, mest kvinnor och vi tar plats på läktarna. Mycket info om hur vi som publik ska bete oss inför kamerorna. Skratt- och applådövningar. Lampor tänds, lampor släcks, tekniska problem!

Så kommer han - Fredrik Skavlan i ny kostym och med sitt soliga leende. En del bus och skoj med oss och personalen bakom kamerorna gör att stämningen blir hög redan från början.
Mycket intressant innehåll med humor, tragedi, mod och annorlunda forskning. Avslutningsvis en nyskriven kuplett av och med den härliga Henrik Dorsin!
Klart vi kommer att se reprisen :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger till Rolf_52:
Absolut sevärt!
Postat 2013-10-13 12:09  Anmäl
Rolf_52 säger:
kul inblick....missade dock Skavlan då vi hjälpte vår dotter och hennes kille att flytta till Göteborg...får väl ta igen det på SVTplay
Postat 2013-10-13 10:11  Anmäl
Karinlorvik säger:
Jag ska titta ikväll, jeg liker Skavlan ...
Postat 2013-10-11 16:14  Anmäl
Peroerik säger till Bibchen:
OK, då har jag missbedömt situationen. På TV ser det ju ut som om publiken är helat gömd bakom den taggiga sargen du har på din bild.
Postat 2013-10-11 11:24  Anmäl
Bibchen säger till Peroerik:
Helt fel. Vi satt nära och såg allt. Nära Fredrik!!! Det är dock inga publikbilder - ni hör oss bara.
Postat 2013-10-11 10:39  Anmäl
Peroerik säger:
Tänk jag misstänkte att ni inte såg så mycket, mest hörde, eftersom man knappt ser publiken då man tittar på den inspelade versionen.
Postat 2013-10-11 10:29  Anmäl
Bibchen säger till Peroerik:
Mmmm - idag ska vi vara med barnbarnen på bio och sedan ha braskväll, så då var det ju bra att vi "såg" programmet igår! :-)
Postat 2013-10-11 09:10  Anmäl
Peroerik säger:
Tjuvkika på fredagsunderhållningen sådär. :-)
Postat 2013-10-10 22:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet