Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 7 Juni 2008 - Motala

Tjejvättern

Jag har gjort det igen! 9 mil på två hjul....
Jag hade en kanondag i går på cykeln, låter kanske lite galet i mångas öron men gisses vad det är roligt att vara med i ett arrangemang som tjejvättern.

Jag startade 8.20 och kom i mål 12.08. Jag är sååå nöjd med min tid, min prestation och framför allt, den lånade cykeln. Min kusin Roine lånade ut sin racer till mig en vecka tidigare och jag hann cykla 9 mil på den innan det var dags för tjejvättern.

Solen strålade, motvinden visade sin bästa sida och värmen var tryckande men hela jag var laddad för dessa 90 kilometer. Det är en så underbar känsla att rulla in över målet, en snabb blick på min cykeldator visade att jag hade förbättrat min tid från förra året med 47 minuter. Jag är så stolt över mig själv.

Nästan 6000 tjejer var anmälda till detta lopp, ett lopp som passar alla med en bra grundkondition. Gammal som ung, alla sorters cyklar och ett glatt leende.

Kanske finns det någon/några fler här på reseguiden som var med i går och trampade??
Dela med andra:    

Kommentarer
Anders53 säger:
Nästa år bli det hela rundan? Jag har gjort det 5 gånger, men det var i min ungdom, som du är i nu. Anders.
Postat 2008-09-06 22:53  Anmäl
Bittan säger:
Ett stort Grattis! En bra prestation i denna värme, som vi har nu.
// Birgitta
Postat 2008-06-09 23:15  Anmäl
Ingridhell säger:
Imponerande....
Postat 2008-06-09 22:30  Anmäl
Hakanmag säger:
Grattis till prestationen!
Kände ingen förut som varit med men nu gör ja de!
Postat 2008-06-09 19:23  Anmäl
Jojes säger:
Grattis! Själv låg jag vid sjön och slappade igår i värmen.
Postat 2008-06-09 10:39  Anmäl
Mammagun säger:
Grattis!!!! det var verkligen en prestation, jag själv skulle inte ens komma till tanken att cykla 9 mil.
Jag förstår om du är nöjd med dig själv....Grattis igen
Kram Gun
Postat 2008-06-09 08:55  Anmäl
Fagersta säger:
Inte dåligt!!!! Grattis. Min granne var med och cyklade det är det närmaste tjejvättern jag kommer.
Postat 2008-06-09 08:42  Anmäl
Iatommy säger:
Grattis....förstår känslan över att gjort nånting så stort.....att känna sig så nöjd över sig själv.....va du är duktig....
bra gjort....
kramar ia
Postat 2008-06-09 02:20  Anmäl
Chaio säger:
Tänk att det glömde jag bort helt att du skulle cykla tjejvättern, jag som hade tänkt att gå ner till stan och kanske fått se dig och ev. sagt några ord. Men jag fick en skön härlig dag på Salstern...Men jag vill grattulera dig för den fina prestation du nu har gjort, tänk att du slog din tid med 47-min. det var inte dåligt gjort...

Mvh. Christian...
Postat 2008-06-09 00:55  Anmäl
Shilpa säger:
Min mamma är bäst!!! Grattis Mamma du är den bästa Mamma man kan ha!!!
Postat 2008-06-08 22:40  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet