Ja, nu börjar det närma sig, det är inte lång tid kvar och pirret i magen har börjat komma.
Om elva dagar åker vi till USA och då börjar jag min födelsedagsresa. Jag tror aldrig att jag har sett fram emot en födelsedag som denna, att bli äldre är ju inget märkvärdigt, det blir ju varenda kotte :-).
Att fylla år och ha stora kalas är inget för mig, jag vill göra vad jag har lust med när det är min födelsedag och det är precis vad jag gör i år också.
Jag slutade att ha kalas för 10 år sedan, då började jag resa i stället. Min första födelsedagsresa gick till Alanya i Turkiet och jag blev frälst. Redan då bestämde jag att jag skulle resa bort när jag fyllde 40, mina tankar var i flera år att åka till Hong Kong men sedan blev jag lite velig och kom på att det finns ju flera platser som jag ville se och uppleva.
En dag gick det upp ett ljus i min skalle, vi ska till USA! Nu har jag sedan i början av året planerat, bokat och bollat tankar om hur USA-resan ska komma att se ut. All bokning har jag gjort själv, det tar sin tid men det lönar sig ekonomiskt.
Så här ser vår resa ut i grova drag: Den 17/9 lyfter vi från Kastrup och tar oss till NY via London. Den 18.e
flyger vi från NY till Orlando, i Orlando stannar vi i tre dygn och efter det så fortsätter vi runt i Florida med
bil. Efter en vecka i Florida flyger vi tillbaks till NY. Under tre dagar ska vi se och uppleva NY och bl.a se musikalen Mamma Mia på Broadway.
När NY är avklarat ska vi köra upp till Niagara fallen och över till Kanada för ett dygn. Sedan börjar vår resa hemåt..... Den 1/10 flyger vi från NY och tillbaks till Kastrup via London.
Ha en underbar resa.
Ska själv till Florida en månad senare av samma orsak.......så snälla spara lite till mig.
Ha det så bra...men inte för bra :-)
Ha en kanonresa nu