Lördag 6 Juni 2009 - Motala
Tjejvättern 2009
Då har jag gjort det igen, genomfört Tjejvättern 2009. Med ny bansträckning och en mil extra så cyklade jag i mål 12:59:49.
Jag startade 08:25 i ett mulet och kallt Motala. En timme innan start var jag inne på SMHI:s sida och kollade vädret. Där utlovades 13-14 grader och inte en endaste droppe regn........
Vad fick jag för det???? Det började droppa lite lätt i startfållan och på väg ut ur Motala så regnade det.....efter 1,5 mil var jag genomsur och vattnet rann innanför kläderna. Vad gör jag då? Biter ihop och låtsas som inget ting. I tre mil regnade det och herre jävl.....vad blöt och kall jag var (oj....jag har ju glömt att berätta att det var härliga 8 grader plus också...).
Efter ytterligare några mil så visste jag att det skulle vänta en stigning och där väntade Omberg på oss alla. Jag har inga trevliga kommentarer till den backen......... (men det regnade i alla fall inte längre).
Vid depån i Stocklycke var jag tvungen att lätta på trycket och efter att ha klämt i mig kaffe, bullar, bananer och russin i all hast klev jag in i en "baja-maja" och drog av mig kläderna. Gick bara fint men vilken härlig upplevelse jag fick när jag skulle ta på mig alla kläder igen. Då kände jag hur blött allt var, regnvattnet rann inannför byxorna och jackan satt fastklibbad runt armarna. Där skulle nog många tappa suget men inte Ellismellis. Upp på cykeln och tillbaks mot Motala.
Efter att ha varit ute på banan i 4 tim och 34 min rullade jag in i mål efter 10 avklarade mil och humöret på topp och visst kommer jag göra om det nästa år igen.......men jag ska försöka radera bort Ombergbacken på kartan innan dess....... Den var ett rent helvete............ :-)
Ha en skön sommar!
Ellismellis
Men jag ska retas lite med dej, för just då var vi på Mallis med 24 graders värme i skuggan och ungefär 20 i vattnet. Det är det bästa som kunde hänt oss.
Gilla
Du måste varit utrustad med mycket gott humör eftersom det du berättar tar rätt stor del av det.