Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Måndag 6 Juli 2009 - Sverige

Semestertider...

Några underbara veckor har vi haft, jag är galen i sol och värme. Det är då jag lever och blommar. Vad hände? Självklart kom lågtrycket och inte bara ute utan min energi försvann i och med att värmen försvann.
I söndags kväll öste det ner och min termometer visade endast 10 +....... Sedan dess har det regnat till och från hela tiden och jag tycker inte att det är skönt, att det inte behövs, att det inte ens är nödvändigt för gräsmattan. Jag älskar solen och dess värme, jag får aldrig nog och det blir inte för varmt.
Några svalkande bad har jag inte varit med om för jag gillar inte svalka och vattnet är fortfarande för kallt för min smak.

Jag blir så less när människor omkring mig börjar gnälla om att det är FÖR varmt osv osv. Vi har så få veckor om året då det är riktigt kanonhärligt och så många, långa och mörka veckor framför oss under hösten och vintern..
Njut säger jag bara! Njut av den här tiden!

Jag jobbar hellre när det är vackert väder än när det regnar. Då har jag i alla fall något att se fram emot när arbetsdagen är över. Än så länge jobbar jag faktiskt, ingen semester ännu och det är drygt 2 veckor kvar tills jag får lite ledigt och då fyller min dotter år och vi ska åka till Riga och jag avslutar min semester med Madonna på Ullevi.

Jag hoppas att ni alla där ute får en härlig sommar med MASSOR av sol! :-)

Hälsn. Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Fagersta säger:
Du har väl hört uttrycket, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Själv trivs min reumatism bara fint i sol och värme och om det blir för varmt så finns ju skugga att krypa in i. När det regnar så slipper man släpa på alla vattenkannor till alla växter som är ute och det är bara skönt tycker jag.
Själv så har jag alltid semester, men skulle inte komma på tanken att fara från vackra Sverige . Det finns så mycket att njuta av härhemma i denna ljuva sommartid.
Ha en trevlig vistelse i Riga och Madonna är ett riktigt bra avslut på semestern.
Skön och lat sommar
Marianne
Postat 2009-07-07 11:23  Anmäl
Ingemar_e säger:
Ellismellis,
Du har bara otur att du bor där du gör, hmmm.
Här nere i Nordvästra Skåne har det de sista tre veckorna varit riktigt fint och vackert sommarväder. Dock, har det varit rätt blåsigt många dagar. Först nu de två sista dagarna det varit lite molnigt.
Till och med undertecknad har badat i havet!
Tror att det är kusterna som fått ta del av det vackra sommarvädret.
Förhoppningsvis får du din del av den svenska sköna sommaren.med din semester och du, Madonna är ju inte fel.
// Ingemar
Postat 2009-07-07 09:36  Anmäl
Bodidgeridoo säger:
Ja vad säger man ,vädrets makter rår man ju inte över och klart man ska njuta av den sol och värme vi får då det bara är några få månader om året vi har det (känns det som) Själv hade jag min semester i Mars då jag var iväg men det är helt ok att jobba under sommarn för min del.

Ha en trevlig sommar du med

// Bodidgeridoo
Postat 2009-07-07 07:00  Anmäl
Bittan säger:
Jag håller med dig till 100%!

Själv så arbetar jag hela Juli månad, 4 långa veckor tills jag får semester. Har inte bestämt något resmål ännu.

Önskar också dig en trevlig sommar!

// Birgitta
Postat 2009-07-06 22:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet