Så har jag äntligen fått hyfsad ordning i nya
lägenheten och livet i New York kan åter starta. Har inte tillräckigt med ro i kroppen ännu för att skriva så mycket som jag borde/vill göra men det kommer. Vädret är i alla fall toppen, solen skiner och det är varmt som en sensk sommar. Riktigt härligt faktiskt. Bestälde lite möbler på IKEA och det var INGEN dans på rosor kan jag säga. Att se öpa en säng en bokhylla och en bäddmadrass samt lite småkraffs tog hela 6 timmar. Det struligaste landet jag varit i när det gäller administrativt arbete kan jag med säkerhet påstå. Jag tvivlar på att Ingvar Kamprad skulle gilla det han såg om han besökte sitt kära IKEA i NY. Personal som vägrar flytta sig från den plats de står. Ingen som vill följa med och visa eller någon man överhuvudtaget kan diskuteramed vad gäller inredning, priser eller annat. Det var bara "ska du ha den eller inte?" och "bestäm dig då och terkom när du vet" följt av en lång ljudlig suck och ett himlande med ögonen som jag aldrig sett maken till. Det lär dröja länge innan jag besöker IKEA i New York igen. Kan hända att jag åker dit för att köpa sill men inget annat.